به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهرعبدالرضا رحمانی فضلی بعد ازظهر پنج شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: قاچاقچیان مواد مخدر در ایران سه میلیارد دلار درآمد نامشروع داشته اند.

وی عنوان کرد: وزارت کشور اقدامات اساسی برای دستگیری قاچاقچیان اصلی مواد مخدر کشور با همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: آگاهی بخشی به مردم با معضل مواد مخدر تاثیرگذارترین شیوه پیشگری است و صدا و سیما و رسانه ها باید با حمایت دستگاها در آگاهی بخشی به مردم در خصوص معضلات و مضرات مواد مخدر تلاش بیشتر بکنند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید اعتبارات برای برگزاری برنامه های فرهنگی، درمان معتادان و اجرای طرح های انتقال و توزیع مواد مخدر اختصاص یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی عنوان کرد: خانواده ها نقش تاثیر گذاری در جلوگیری از گرایش فرزندان خود به سمت مواد مخدر دارند و باید خانواده ها در این خصوص توجه بسیار داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری نسبت به بقیه استانها در حوزه مواد مخدر مصون تر بوده است و این استان با توجه به درجه تدین و نجابت مردم و آگاهی بالای مردم، اعتیاد در این استان بسیار کم است.

وزیر کشور تاکید کرد: هم اکنون درصد کمی از کل مردم کشور معتاد هستند که افراد سالم باید به معتادان کمک کنند تا سلامتی خود را دوباره بدست آورند.