به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهرمنابع یمنی اعلام کردند: ارتش و کمیته های مردمی یمن یورش سعودی ها برای بازپس گیری مرکز  نظامی دارالنصر در الخوبه در جازان را ناکام گذاشتند.

به گفته این منابع در جریان دفع این یورش سعودی ها تعدادی تانک و تجهیزات زرهی سعودی ها منهدم شد.

استفاده ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها از سلاح ممنوعه

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها از موشک های حاوی کلاهک خوشه ای در هفت یورش به استان حجه در شمال غرب یمن استفاده کرده است که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شده اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: ائتلاف تحت رهبری عربستان ازموشکهای حاوی مواد خوشه ای در هفت یورش به استان حجه در شمال غرب یمن استفاده کرده است که دهها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: بمبهای خوشه ای چه هنگام یورش و چه پس از آن غیرنظامیان را قربانی کرده است.آثار باقیمانده از این موشک ها خوشه ای به کشته شدن غیرنظامیان انجامیده است.

در این بیانیه تاکید شده است که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها باید فورا استفاده از بمب ها و موشکهای حاوی کلاهک خوشه ای که تلفاتی میان غیرنظامیان دارد را متوقف کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر بیان کرد: بر اثر مشاهدات دیده بان حقوق بشر در جولای گذشته یورش های سعودی ها تلفات زیادی در میان غیرنظامیان داشته است.این یورش ها در مناطق پرجمعیت یا نزدیک به این مناطق استفاده شده است.

دیده بان  حقوق بشر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که کمیته حقیقت یاب برای موارد نقض قوانین جنگ تشکیل دهد.

یورش جنگنده های سعودی به شهر مأرب

یک منبع یمنی در استان مآرب اعلام کرد: جنگنده های سعودی منطقه المنه شهر مآرب را هدف قرار دادند.

این منبع بیان کرد: جنگنده های سعودی۶ یورش به مناطق الجفینه و السابله و البلق انجام دادند و کوشیدند تا به القاعده و مزدوران وابسته به خود کمک کنند.