به گزارش پارس به نقل از فارس،یک منبع آمریکایی خبر داد، یک هکر انگلیسی که مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند کارشناس ارشد هک داعش در سوریه بوده، در حمله پهپاد آمریکایی کشته شده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این منبع آگاه اظهار داشت، وزارت دفاع آمریکا در حمله این پهپاد که به کشته شدن «جنید حسین» هکر انگلیسی که ساکن بیرمنگام بوده، نقش داشته است. او که 21 سال سن داشت، حدود دو سال قبل به سوریه رفته بود.

منابع دولتی آمریکا و اروپا پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بودند بر این باورند، جنید حسین رهبر گروه هک داعش با نام «سایبر خلیفه» بوده است که ژانویه گذشته به حساب توئیتری پنتاگون حمله کرد.

در حالی که منابع آمریکایی می‌گویند از کشته شدن او در حمله پهپاد اطمینان دارند، برخی دیگر در این باره ابراز تردید کرده‌‌اند. دو حساب کاربری توئیتر که کارشناسان اطلاعاتی آمریکا می‌گویند به داعش تعلق دارد، به نقل از همسر جنید حسین گزارش داده، او هنوز زنده است.

با این حال، کارشناس سابق ضدتروریسم دولت آمریکا گفت هر چند این حساب کاربری برای داعش است اما نمی‌توان گفت آنها راست می‌گویند یا نه. شاید آنها بخواهند فریب دهند.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند جنید حسین و سایر هکرهای داعش فاقد مهارت‌‌های لازم برای انجام حملات جدی نظیر خاموش کردن کامپیوترهای شبکه یا صدمه زدن به زیرساخت‌های حساس هستند.

بر اساس این گزارش، جنید حسین در سال 2012 به خاطر ربودن دفتر تلفن «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس که نزد مشاور او بوده، به مدت 6 ماه حبس شده است.

بر اساس این گزارش، او اخیرا مورد توجه آمریکایی‌ها قرار گرفته بود. با این حال، برخی منابع، گزارش یک رسانه انگلیس مبنی بر اینکه او نفر سوم فهرست آمریکا برای حمله با پهپاد بوده است را رد کردند و گفتند، سایر فرماندهان داعش بسیار خطرناک‌تر از او هستند.