به گزارش پارس به نقل از فارسمؤید حسینی درباره جلسه دیروز فراکسیون محیط زیست با معصومه ابتکار گفت: این جلسه در ساعت 18، با حضور قابل توجه نمایندگان مجلس در محل سازمان محیط زیست برگزار شد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در ابتدای این جلسه تابش رئیس فراکسیون محیط زیست درمورد مسائلی از قبیل برنامه‌ها و اولویت‌های فراکسیون، فرامین مقام معظم رهبری درخصوص محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن و مقابله با پدیده کوه‌خواری، صحبت کرد.

وی افزود: در ادامه هر کدام از نمایندگان چند دقیقه‌ای صحبت کردند که عموماً به مسائلی از قبیل ریزگردها، مشکلات آب در کشور، آلاینده‌های صنعتی، آسیب‌هایی که به محیط زیست زده می‌شود از قبیل زباله‌ها، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، چرای بی اندازه دام و درباره تقویت بودجه و تأمین نیروی سازمان حفاظت محیط زیست پرداختند.

حسینی ادامه داد: همچنین نمایندگان نسبت به به‌روزکردن محیط زیست و تناسب بین قوانین زیست محیطی و جغرافیایی، اشاره کردند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه در ادامه جلسه معصومه ابتکار به ارائه گزارش پرداخت، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست معتقد بود که آلودگی هوا کاهش یافته و گزارشی در خصوص آب، حفاظت از جنگل‌ها و مقابله با ریزگردها ارائه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ابتکار گفت 3 گزارش تهیه کرده است که در آینده آن را به مجلس اعلام می‌کند و این گزارش‌ها شامل فعالیت 3 سال گذشته، گزارش 10 ساله گذشته و قیاس گذشته و حال و گزارش سوم درمورد عملکرد زیست محیطی وزارتخانه‌ها می‌شود.

این نماینده مجلس گفت:‌ نمایندگان از ابتکار درخواست کردند که 2 گزارش دیگر آماده کند که آنها درخصوص گزارش برنامه پنجم توسعه و عملکرد سازمان محیط زیست در آن و گزارش بعدی درمورد پیشنهاد سازمان برای رفع دغدغه‌های نمایندگان و توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری باشد.

حسینی این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برخورد خوبی در این جلسه با خانم ابتکار از سوی اعضای فراکسیون حفاظت از محیط زیست صورت گرفت.