به گزارش پارس به نقل از فارسمحمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه به‌مناسبت توافق هسته‌ای پیام تبریکی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

خرسندم از جانب خود واز سوی مجلس خلق جمهوری خلق جمهوری عربی سوریه بهترین تهنیت‌ها و گرم‌ترین تبریکات را به جنابعالی، رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت امضای توافقنامه تاریخی با کشورهای 1+5 پیرامون برنامه هسته‌ای، که در حقیقت به منزله پیروزی دیپلماسی و استراتژی ایران با پایبندی به حق ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است تقدیم نمایم.

در واقع این توافقنامه تاریخی مرحله فشار غرب و اقدامات خصمانه دولت‌های استعمارگر غربی و همدستان‌شان در منطقه در غالب صهیونیسم و واپس‌گرایی را پشت سر گذاشت و مرحله جدیدی را پدید آورد که حاکی است از تعاون و گفت‌وگو بین کشورها بر اساس احترام متقابل که البته قدرت ایران و صبر و پایداری مردم ایران این امر را به آنان تحمیل نمود.

بدون تردید آنچه که جمهوری اسلامی ایران به انجام رساند ضربه مهلکی بود بر سازمان‌ها و دولت‌هایی که برای جلوگیری از آن عربده سر می‌دادند، عربده‌هایی که از تل‌آویو شروع شد و در بعضی از پایتخت‌های همسایه همچنان ادامه دارد.

ما در جمهوری عربی سوریه، این پیروزی را به جنابعالی و مردم کشور دوست ایران تبریک گفته و معتقدیم این دستاورد تاریخی نوید دوران جدیدی سرشار از خیر و برکت و قدرت برای جمهوری اسلامی ایران منطقه و محور مقاومت خواهد بود.

رئیس مجلس خلق

محمدجهاد اللحام