به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای به پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خواستار ارسال پرونده بورسیه ها به قوه قضائیه شدند.

در بخشی از نامه آمده است: پیرو نامه ها و بیانیه هایی که در آن ها ما دانشجویان بورسیه خواسته های قانونی و به حق خود را اعلام داشته ایم و تحلیل خود را نسبت به رویه تیم مدیریتی مسلط بر وزارت علوم و سازمان دانشجویان اعلام کرده ایم، اکنون به وضوح شاهد آشکار شدن تصمیم تیم حاکم بر وزارت علوم و سازمان دانشجویان در عدم تمکین به قانون و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی دانشجویان مظلوم بورسیه هستیم. این استنکاف سرکشانه متاسفانه وهن نهاد باارزش مجلس و آرای نهایی کمیسیون اصل نود قانون اساسی است.

در بخش دیگری از این نامه تاکیده شده است: ما دانشجویان بورسیه از حضرتعالی به عنوان آخرین خواسته خود تقاضا داریم که برای جلوگیری از حقوق تضییع شده امان و پایین آوردن شان والای مجلس شورای اسلامی و پاسخ قاطع به عناصر قانون گریز در وزارت علوم، با توجه به نزدیک بودن ایام ثبت نام نیمسال تحصیلی آینده و بلاتکلیفی دانشجویان مظلوم، استنکاف وزارت علوم از آرای قانونی کمیسیون را به فوریت ویژه به قوه قضاییه ارجاع نمایید. بدیهی است تلاش های خیرخواهانه دلسوزان بیش از این به مصلحت اعتبار و قاطعیت نهادهای قانونی نظام نخواهد بود.