به گزارش پارس به نقل از ایرنا، 'بامبانگ سوئلیستیو' رییس سازمان ملی امداد، نجات و جستجوی اندونزی، گفت که تیم جستجو ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی به این منطقه در پاپوا رسید و با لاشه هواپیما مواجه شد. خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) اعلام کرد تیم نجات اندونزی همچنین توانست جسد ۳۸ نفر از سرنشینان این پرواز را در لاشه هواپیما پیدا کند. ۳۷ جسد پیداشده مربوط به افراد بزرگسال و یک جسد مربوط به یکی از پنج کودک مسافر هواپیما بوده است.

به گفته 'بامبانگ سوئلیستیو' این هواپیما به قطعات بسیار ریز تبدیل شده و بخش هایی از آن نیز سوخته است که شواهد سوختگی بر روی برخی قطعات قابل مشاهده است. رییس سازمان امداد و جستجوی اندونزی با تاکید بر بسیار پایین بودن شانس پیدا کردن مسافری زنده در این بین، گفت که این منطقه در کوهستان قرار گرفته و تیم امداد در حال جستجو برای نجات احتمالی افراد زنده این حادثه است.

'بامبانگ سوئلیستیو' تصریح کرد که اعضای تیم جستجو همچنین در تلاش برای یافتن جعبه سیاه هواپیما هستند تا دلایل این حادثه آشکار شود. وی ابراز امیدواری کرد تخلیه اجساد امروز انجام شود، هر چند برخی اجساد سوخته و شناسایی آن ها مشکل است. این هواپیمای دو موتوره متعلق به خطوط هوایی 'تریگانا' با ۵۴ سرنشین عصر روز یکشنبه از 'جایاپورا'، مرکز استان 'پاپوا' در حال پرواز به سمت فرودگاه 'اوکسیبیل' در شرق این کشور بود که ناپدید شد.

این هواپیما همچنین حامل ۴۷۰ هزار دلار کمک های نقدی برای خانواده های فقیر بود. شرکت هواپیمایی 'تریگانا' اندونزی که از سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون ۱۵ سانحه هوایی را تجربه کرده و از سال ۲۰۰۷ نیز در لیست سیاه ممنوعیت سفر اتحادیه اروپا قرار گرفته است.