به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و فضلای طبسی در مجتمع حضرت نرجس خاتون (س) قم با اشاره به اهمیت انس و وحدت روحانیون اظهار کرد: اینگونه هم‌اندیشی‌ها در افزایش وحدت و اتحاد بین روحانیون تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) جایگاه علما را بیان کردند به طوری که در این روایت فرمودند همنشینی با علما مانند همنشینی با من است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به تاثیر علما و بزرگان در تعیین سرنوشت جامعه عنوان کرد: همان اندازه که عالم می‌تواند جامعه را هدایت و ارشاد کند، اگر عالمی گمراه باشد، می‌تواند اثرات مخرب بر جامعه به جای بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: عالمی که از اخلاق پیامبر اکرم(ص) بهره برده باشد، می‌تواند نقش ایشان را در جامعه ایفا کند، بنابراین احترام و بزرگداشت این عالم، به اندازه تکریم نبی مکرم اسلام(ص) ارزش دارد.

ربانی با بیان اینکه روحانیون در دوران کنونی در شرایط سخت و حساسی قرار دارند، گفت: روحانیون و علما باید زمان را بشناسند و در برخورد با مسائل مختلف اخلاق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هجمه‌ها و توطئه‌های فراوانی جوانان را تهدید می‌کند، روحانیون در این عرصه باید پاسخگوی شبهات جوانان باشند و برنامه‌ای مناسب برای آنها ارائه دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه روحانیون باید چشم‌انداز مناسب برای رویارویی با جامعه کنونی در اختیار داشته باشند، گفت: روحانیون باید تحمل سختی‌ها و حس مسئولیت‌پذیری را در خود تقویت کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کنونی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی روحانیت باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و اگر اینگونه نباشد، ضرر فراوانی جامعه را تهدید می‌کند که در این عرصه باید وارد صحنه سخت و نرم شوند که در این زمینه حوزه و مرکز خدمات باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.