به گزارش پارس ، روزنامه رای الیوم نوشت: روزنامه صهیونیستی یدیعوت حرونوت از انتشار سند راهبردی ارتش اسراییل برای مواجهه با تهدیدهای موجود خبر داد که اسراییل به طور بی سابقه ای به این مسئله اقدام کرده است.

بر پایه این گزارش؛ انتشار تاریخی این سند راهبردی به طور رسمی از وجود اصلاحیه هایی در راهبرد ارتش اسراییل پرده برداشته است.

در این سند آمده است اسراییل از این به بعد هیچگاه ضرر سنگینی که به خاطر جنگ با حزب الله متوجه او می شود را برنمی تابد و با این گروه نخواهد جنگید؛ چرا که توانایی نظامی بالای حزب الله عمق اسراییل را هدف قرار خواهد داد.

این سند همزمان با کاهش بودجه ارتش و سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه رونمایی شده است.

این سند راهبردی بر پایه تحولات اخیر منطقه در پی نبرد سوریه و تغییر مواضع ارتش های عربی در قبال مواجه با تحولات امنیتی خاورمیانه ارائه شده است.

در این سند راهبردی مسئله ایران آنقدر به اختصار آمده و به صورت حاشیه ای در نظر گرفته شده که گویا در این سند اصلا به این مسئله پرداخته نشده است.

طبق این سند گویا ایران تهدیدی برای اسراییل محسوب نشده و درباره توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 هم در این سند اشاره ای صورت نگرفته است.

 

YcUlb2rExDua