به گزارش پارس به نقل از فارس، هنوز 48 ساعت از بیانیه گروه تروریستی «احرار الشام» مبنی بر قرار گرفتن تحت فرمان و اوامر ترکیه و آمریکا جهت مقابله با «داعش» نگذشته بود که داعش، احرار الشام را در شمال حلب مورد حمله قرار داد.

2 روز پیش احرار الشام ضمن اعلام قرار گرفتن تحت فرمان و اوامر ترکیه و آمریکا، «لواء سلطان مراد»، یکی از گروه‌های وابسته به احرار الشام که اغلب عناصر آن را تروریست‌های ترکمان تشکیل می‌دهند، به مواضع داعش در شمال حلب حمله کرد.

احرار الشام، مهمترین همپیمان گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره»، در بیانیه خود، از تحرکات ترکیه در شمال سوریه استقبال و از آن حمایت کرده بود.

در پاسخ به این بیانیه، داعش امروز (پنج‌شنبه) دو تجمع عناصر و سرکردگان احرار شام را در شهرک‌های کنصفره و اورم الجوز، واقع در ریف ادلب، با دو انتحاری که خودرو بمب‌گذاری شده را هدایت می‌کردند، هدف قرار داد.

در انفجار اول 4 تروریست احرار الشام از جمله ابو عبد الرحمن جوباس و ابو أحمد فجر الإسلام، از بارزترین فرماندهان میدانی این گروه تروریستی کشته و 7 تروریست دیگر کشته شدند.

انفجار دوم نیز 6 نفر از فرماندهان و سرکردگان احرار شام را از پای درآورد که در میان آنها «محمد الحمید»، فرمانده میدانی این گروه در منطقه «سهل الغاب» در ریف حماه مشاهده می‌شود.

به گفته یک منبع نزدیک به احرار شام انفجار دوم به این جهت که نفوذ امنیتی و اطلاعاتی مهم و بزرگی در این گروه شمرده می‌شود، دارای اهمیت بسیار است، چون برای این نشست که سرکردگان احرار شام را در برمی‌گرفت، تدارکات امنیتی گسترده‌ای اتخاذ شده بود و نشستی بسیار محرمانه شمرده می‌شد که تنها تعدادی از عناصر گروه از آن مطلع بودند.