به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرد: هیئت عالی‌رتبه افغانستان ظهر امروز کابل را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده است.

«احمد شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، قبل از سفر هیئت افغانستانی به اسلام‌آباد به صدای آمریکا گفت: «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه، در رأس هیئتی عالی‌رتبه با همراهی «محمد معصوم ستانکزی» سرپرست وزارت دفاع و «رحمت‌الله نبیل» رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان، امروز عازم اسلام‌آباد شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، این هیئت قرار است با نواز شریف نخست‌وزیر و راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند. 

«سید ظفر هاشمی» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان، نیز در مورد سفر هیئت افغانستانی به اسلام‌آباد برای بررسی طرح پاکستان علیه تروریسم گفته بود که زمان آن فرا رسیده تا پاکستان موضوع «دشمن پاکستان دشمن افغانستان است» را در عمل ثابت کند.

معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان افزود: حکومت افغانستان خواستار توضیحات طرف پاکستانی در مورد قضایای اخیر در افغانستان است.

چندی قبل اشرف‌غنی با اشاره به حوادث اخیر افغانستان و خصوصا حملات انتحاری کابل از تغییر شکل جنگ در این کشور سخن گفته بود.

وی تصریح کرده بود که حوادث اخیر در افغانستان خصوصا حملات انتحاری کابل نشان می‌دهد که همچنان لانه‌های تربیت تروریسم در پاکستان فعال هستند.

رئیس‌جمهور افغانستان ادامه داده بود که هنوز هم پیام جنگ از پاکستان به افغانستان فرستاده می‌شود.

«عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز در نشست شورای وزیران دولت کابل اعلام کرده بود که پاکستان در خصوص روند صلح افغانستان صادقانه عمل نمی‌‌کند.

مردم ولایت زابل در جنوب افغانستان نیز با برپایی تظاهرات گسترده‌ای پاکستان را عامل اصلی ناامنی‌های این کشور دانستند و بزرگان و متنفذین قومی این ولایت با شرکت در این تظاهرات، علیه پاکستان اعلام جهاد کردند.

پاکستان نیز در نخستین واکنش خود به اظهارات رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، از توقف بورسیه‌ها به دانشجویان افغان خبر داده بود.