به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار محمدحسین نجات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، متکی‌شدن به تولیدات ملی و قطع وابستگی به نفت را تنها راه قطع ریشه‌ای فشارها و تحریم‌ها از سوی سران استکبار عنوان و اظهار کرد: تولیدات داخلی و تکیه بر تولید ملی با انجام توافق و رفع تحریم حل نمی‌شود، بنابراین اگر عدم اتکا به خارج انجام نشود و کشور متکی به تولیدات ملی و توان داخلی نشود، دشمن هر زمان که بخواهد می‌تواند دوباره همین فشارها را بر کشور اعمال کند.

وی افزود: زیرساخت‌های اتکا به تولیدات ملی در کشور وجود دارد، بنابراین می‌توان ابزار تحریم را به عنوان تنها بهانه دشمن برای فشار بر کشور از آنها گرفته تا تحریم‌ها برای همیشه بی‌اثر شوند.

معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: سرمایه‌داران و صنعتگران بسیاری برای تولید در کشور حضور دارند، اما اعطای سود تسهیلات بالا در بانک‌ها (25 درصد) و از طرفی سود محدود ناشی از تولید (حدود 7 درصد) مانعی برای ترغیب به سمت تولیدات داخلی است، بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید حمایت از تولید داخلی انجام شود.

نجات به فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید متن برجام با دقت بررسی شود و مصلحت کشور و منافع ملی در آن تأمین شود، اشاره و اظهار کرد: عملکرد تیم هسته‌ای کشور با توجه به قدرت طرف مقابل بسیار خوب بود و زحمت زیادی کشیدند، اما به هر حال متن برجام و قطعنامه در بخش مربوط به تجهیزات و موشک‌ها خالی از اشکال نیست و باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: نشستن پای میز مذاکره 6 قدرت جهان با ایران در حالی بود که آنها حتی اجازه داشتن یک سانتریفیوژ را به ما نمی‌دادند، اما امروز می‌توانیم 5 هزار و 60 سانتریفیوژ داشته باشیم و پس از یک دوره کوتاه دوباره غنی‌سازی را ادامه دهیم.

وی افزود: آنها مجبور به برداشتن تمام سرفصل‌هایی که خودشان اعلام کرده بودند، شدند و این نشان‌دهنده این است که آنها قدرت ایران را به رسمیت شناختند و تمام این دستاوردهای هسته‌ای حاصل دیپلماسی نیست، بلکه نتیجه مقاومت ملت ایران است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه با تحریم و تهدید نظامی، مشکل ایران حل نمی‌شود و ما مجبور شدیم با آنها مذاکره کنیم، تصریح کرد: با وجود صدور 6 قطعنامه علیه ایران در طول 12 سال مقاومت کردیم، بنابراین 1+5 مجبور به نشست پای میز مذاکره و به رسمیت شناختن قدرت ایران و حق غنی‌سازی شد.

نجات با تأکید بر اینکه ما به تیم مذاکره‌کننده کشور اعتماد کامل داریم، اما هیچ اطمینانی به طرف مقابل نداریم، خاطرنشان کرد: مسائل نظامی و امنیتی خط قرمزهایی هستند که در توافق نیز به آن اشاره و تأکید بر عدم اجازه بازرسی از آنها شده و بازدید از بخشی از پارچین تنها به خاطر اثبات حُسن نیت ایران به طرف مقابل بوده است.

وی در پایان توضیح داد: آمریکا همانگونه که تاکنون نشان داده هرگز قابل اعتماد نبوده و از همین ابتدا نشان داد که نمی‌خواهد این توافق را اجرا کند، اما با وجود اینکه به طرف مقابل هیچ اعتمادی نداریم، اما به تیم مذاکره‌کننده و جمهوری اسلامی ایران اعتماد و اطمینان کامل داریم.