به گزارش پارس، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات اخیر فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان که در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط ایران را متهم به حمایت از تروریست کرده و ابراز امیدواری کرده است که مسئله هسته‌ای ایران به نفع اصلاح‌طلبان تمام شود، گفت: در طول 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه به اندازه دو سال اخیر مقامات اروپایی و آمریکایی به خود اجازه توهین به کشورمان را نداده بودند.

وی علت این امر را ضعف و استیصال بعضی مسئولان کشور در دو سال اخیر در برابر غرب برشمرد و اظهار داشت:‌ در نتیجه این استیصال، مقامات غربی به خود اجازه دادند که به تحقیر ملت ایران بپردازند اما تنها مسئولی که در برابر اینگونه اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های غربی‌ها با قاطعیت ایستادگی کرد و پاسخ داد شخص رهبر معظم انقلاب بود.

طبیب زاده با ابراز تأسف از اینکه بعضی مسئولین با کمترین صلابت سر خود را در برابر این فحاشی‌ها و ناسزاگویی ها طرف‌های غربی بیشتر خم می‌کردند، گفت: البته دولت مکار و پلید انگلستان اولین بار نیست که به رغم سوابق سیاه خود در ستمگری به خود حق اظهار نظر درباره حقوق بشر در ایران را می‌دهد.

وی به تلاش انگلستان در سوءاستفاده از بعضی‌ اصلاح‌طلبان که موجد فتنه 88 بودند به منظور شکستن مقاومت ملت ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در طول دو سال اخیر شاهد بودیم که عناصر فتنه در بدنه میانی مدیران دولتی به کار گرفته شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف غرب از جمله انگلستان از استفاده ابزاری از عناصر فتنه در مناصب اجرایی در خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران و تغییر شعارهای نظام از جمله استکبارستیزی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان هشدار داد: نمایندگان ملت تا حدی این وضعیت را تحمل می‌کنند اما کارنامه برخی مسئولین در حفظ عزت ملت در برابر گزافه‌گویی‌های بیگانگان ضعیف و معدل آن زیر 10 است در نتیجه وکلای ملت پس از به نتیجه رسیدن توافقنامه تکلیف خود را با ناسزاگویی‌های دولتمردان غربی یکسره می‌کنند.