به گزارش پارس به نقل از فارس، نتایج یک نظر سنجی جدید در آمریکا حکایت از آن دارد که افکار عمومی آمریکا بین آن چه که کنگره این کشور باید در قبال مذاکرات اخیر با ایران و توافق حاصله انجام دهد، اختلاف نظر دارند. این در حالی است که احساس افکار عمومی آمریکا این است که ایران وضعیت بهتری را در خاتمه مذاکرات کسب کرده است.

نظر سنجی دانشگاه «مانماوث» نشان داد در بین افکار عمومی آمریکا نسبت به این که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند، بی اعتمادی وجود دارد.

در این نظر سنجی مشخص شد که تنها 27% افکار عمومی آمریکا  معتقدند که کنگره باید توافق را بپذیرد در حالیکه 32% معتقدند کنگره نباید توافق را قبول کند. 41% نیز نسبت به اینکه کنگره چه کاری باید انجام دهد، مطمئن نیستند.

بر اساس این گزارش، 55% درصد جمهوریخواهان می‌گویند کنگره باید توافق با ایران را رد کند و تنها 13% آن‌ها موافق با حمایت کنگره از توافق هستند و 32% نیز نسبت به آن اطمینان ندارند. همچنین 41% دموکرات‌ها می‌گویند که کنگره باید توافق را قبول کند اما در قیاس با این رقم، 14% نیز مخالف این مسئله هستند و 45% دموکرات‌ها نیز نسبت به آن نامطمئن هستند.

در بین افراد مستقل 27% نیز می‌گویند که کنگره باید توافق را تصویب کند. 33% رای منفی داده و 40% نیز مطمئن نیستند.

از دیگر نکات قابل توجه این نظر سنجی این بود که 61% پرسش شوندگان اعلام کردند که به ایران اطمینان ندارند تا به تعهداتش پایبند باشد و تنها 6% عنوان داشتند که به ایران اطمینان زیادی دارند. 28% نیز اعلام کردند که اعتماد کمی به ایران دارند.