به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با سید مهدی صادقی استاندار قم، با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) گفت: شناخت زمان یکی از موضوعات مهم در مکتب اسلام است تا جایی که خود امام صادق (ع) بر شناخت زمان تأکید کرده اند. 

 

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: یکی از صفات انسان‌های عاقل، شناخت زمان و حوادث است، و در یک زمان بسیار حساسی از تاریخ اسلام قرار داریم که  چالش حق و باطل و آمیخته شدن آن‌ها از یک سو و قرار گرفتن گروه‌های مخالف در مقابل اسلام ناب از سوی دیگر، وظیفه را برای مسلمانان سنگین‌تر کرده است. 

 

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی، نوری بود که در بین مسلمانان درخشید و موجب از بین رفتن تاریکی و ظلم و ستم شد، از این رو همه مردم به خصوص مسئولین در برابر حفظ آن، وظیفه بسیاری سنگینی دارند تا نگذارند انقلاب دست نااهلان بیفتد. 

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: موضوع سیاست، آن قدر مهم و حساس است که حضرت علی (ع) زمانی که می‌خواستند، مالک اشتر را به سمت استانداری مصر منصوب کنند تأکید فراوانی بر عدالت محوری، تقوای و اخلاق در سیاست می‌کنند.

 

 در پایان استاد برجسته حوزه علمیه به روایتی از امام صادق (ع) در سفارش به مسئولان که فرموده‌اند «بر قرار کردن امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از وظایف مسئولین است» اشاره کردند وگفتند: مسئولین نظام باید برای احیاء این سه رکن در جامعه تلاش مضاعف کنند.