به گزارش پارس به نقل از تسنیم سرلشگر ستاد نومان عبدالزوبعی فرمانده تیپ هفتم ارتش عراق اعلام کرد: فرماندهان گروهک تروریستی داعش و دیگر اعضای عالی رتبه داعش که خارجی هستند، در حال فرار دسته جمعی از استان الانبار به سمت کشور سوریه هستند.

این مقام نظامی عراقی در توضیح علت فرار دسته جمعی فرماندهان داعش به سوریه و ترک استان الانبار را ضعف آن‌ها در برابر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی دانسته است.

الزوبعی افزود: هم اکنون ده‌ها تن از فرماندهان گروه تروریستی داعش در حال فرار از استان الانبار هستند و این فرماندهان داعش به سمت استان نینوا و برخی هم به سمت شهر الرقه در مرز سوریه و عراق فرار می‌کنند، و از طریق بیابان این مسیرها را طی می‌کنند.

الزوبعی در ادامه تاکید کرد که شکست سنگین در صفوف تروریست‌های داعش و از دست دادن تجهیزات و ادوات سنگین و نیمه سنگین نظامی آنان در این نبرد، همه باعث شده است تا فرماندهان داعش ادامه حضور خود را در استان الانبار مناسب ندانند، و برای نجات جان خود فرار از  این استان را ترجیح دادند، از این رو اکنون باید گفت که نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار و منطقه الجزیره و البادیه پیش رو‌ی‌ها و پیروزی‌های خوبی را به دست آورده اند.