معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: صد نفر از محکومان ایرانی تا ساعتی دیگر از اقلیم کردستان به مقامات جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می شوند.

به گزارش پارس ، حسن قشقاوی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: طبق موافقتنامه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان امضا شده تاکنون دو مرحله از سه مرحله انتقال محکومان صورت گرفته و در مرحله سوم نیز صد نفر از محکومان در مرز تحویل مقامات جمهوری اسلامی ایران می شوند.

وی افزود : عمده جرایم این محکومان در خصوص مواد مخدر، عبور غیرمجاز و جرایم دیگر است و در زندان شهرهای دهوک ، اربیل و سلیمانیه نگهداری می شدند.

قشقاوی کل محکومان منتقل شده به ایران را با احتساب این صد نفر 133 نفر اعلام کرد و گفت: 18 نفر از محکومان عراقی نیز از ایران به کشورشان انتقال داده شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هموطنان خواست از سفر زمینی به ترکیه به دلیل دو حادثه ای که برای قطار مسافربری و یک اتوبوس ایرانی صورت گرفته است  اجتناب کنند.

قشقاوی از هموطنان خواست برای رفتن به ترکیه از مسیر هوایی استفاده کنند.

معاون کنسولی پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه افزود: از دولت ترکیه می خواهیم شرایط را به گونه ای هموار کنند که هموطنان ما به راحتی به این کشور سفر کنند.