به گزارش پارس به نقل از فارس، در پی شهادت «سعد الدوابشه» پدر «علی الدوابشه» بر اثر شدت جراحات حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مقاومت در کرانه باختری پاسخ این اقدام را خواهد داد.

حماس در بیانیه‌ خود اعلام کرد: خون شهدای فاجعه آتش‌سوزی در «دوما» (در نزدیکی نابلس) که شهید سعد پس از 8 روز بعد از شهادت نوزادش آن را تازه کرد نقطه تحولی برای انتفاضه اهالی کرانه باختری در مقابل رژیم اشغالگر و غاصب است.

حماس افزود: مقاومت قهرمان در کرانه باختری آماده پاسخ به جنایت به شهادت رساندن نوزاد شیرخواره علی هستند و شهادت پدرش در امروز مقاومت را نسبت به انتقام خون ملت فلسطین و وارد کردن ضربه به دشمن حریص‌تر کرده است.

همچنین حسام بدران سخنگوی جنبش حماس در حساب شخصی خود در فیس‌بوک، خواستار جنگ فراگیر با اسرائیل شد و نوشت: ما منتظر نخواهیم شد تا اسرائیلی‌ها وارد منازل و روستاهای ما شوند.

بدران گفت: مردم ما در کرانه باختری راهی ندارند جز جنگ فراگیر و ادامه دارد با اشغالگران.

در مقابل رادیو اسرائیل گزارش کرد که تل‌آویو آماده‌باش امنیتی را افزایش داده و نگران آغاز اقدامات انتقام‌جویانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری است.

حماس نیز در ادامه بیانیه تمامی اهالی کرنه باختری به ویژه نابلس و کرانه باختری و مناطق مجاور را به مشارکت فعال در تشییع سعد دوابشه فراخواند که این مراسم تشییع عصر امروز به صورت باشکوه برگزار شد.

شهرک‌نشینان صهیونیست در جمعه (9 مرداد) منزل خانواده الدوابشه را آتش زدند. در این جنایت علی نوزاد خانواده فورا به شهادت رسید، پدرش امروز بر اثر شدت جراحات شهید شد و مادر و برادر علی در بیمارستان بستری هستند.