به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: در صورت پیروزی در انتخابات فورا توافق با ایران را لغو می کند. 

"اسکات واکر" در گفتگو با نیوزمکس گفت در صورتی که وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود بلافاصله به توافق کنونی با ایران خاتمه خواهم داد. 

واکر که فرماندار ویسکانسین نیز است گفت من حتی صبر نخواهم کرد که کابینه ام را مستقر کنم و از هم اکنون طرح های خود را آغاز کرده ام و آماده اقدام از روز اول هستم. 

وی گفت من تحریم های کنگره را بار دیگر اعمال خواهم کرد و با کنگره همکاری خواهم کرد تا تحریم های فلج کننده‌تر را اعلام کنیم و متحدانمان را قانع خواهم کرد که چنین اقدامی را انجام دهند.

واکر مدعی شد: در کوتاه مدت با اعتبار بخشیدن به ایران، با لغو تحریم ها، با بازگرداندن پول به آنها و دادن جایگاه و اعتبار به آنان در جامعه جهانی، آمریکا در واقع در حال قدرت دادن به کشوری است که حامی اصلی تروریسم به شمار می رود. 

وی در همچنین مدعی شد: من بر این باورم که ایران در حال تلاش برای دستیابی به فناوری موشک های بالستیک قاره پیما نه تنها برای حمله به اسراییل بلکه در نهایت برای حمله به آمریکا است. 

فرماندار ویسکانسین گفت: "توافقی که با ایران حاصل شد یک توافق بد است و باید متوقف شود. وی همچنین قول داد اطمینان حاصل کند هیچ اختلافی میان اسراییل و آمریکا نباشد. "

واکر اضافه کرد: قصد داریم اقدامی سریع و فوری برای نابود کردن این توافق برای جلوگیری از اجرای آن صورت دهیم. با این حال مسئله جالب این است که رییس جمهور این گزینه غلط را مطرح کرده است که یا باید توافق را پذیرفت یا وارد جنگ شد." 

وی گفت:" ما نباید هیچ گزینه ای را از روی میز حذف کنیم و قطعا نباید هیچ اختلاف نظری میان آمریکا و اسراییل وجود داشته باشد. "