به گزارش پارس، فارس به نقل از النهار نوشت: گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری ضمن ادعای سیطره کامل داعش بر شهر «القریتین» در حومه شرقی حمص اعلام کرد که درگیری شدید میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر تکفیری رخ داده است.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که در درگیری شدید دو طرف، 24 نفر از عناصر داعش و 28 نفر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی سوریه کشته شدند.

 معارضان سوری گزارش دادند که ورود تکفیری ها داعش به شهر پس از آن روی داد که سه تن از آنها در عملیاتی انتحاری سه خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری‌های سوریه طی چهار سال گذشته، بیش از 230 هزار کشته بر جای گذاشته است که حدود 11500 از آنان کودک هستند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری مدعی شد که عناصر تکفیری پس از درگیری با نیروهای ارتش سوریه به طور کامل بر شهر «القریتین» واقع در ریف جنوب شرقی حمص مسلط شدند.

این گروه که گفته می شود مقر آن در لندن است، تاکید کرد که اهمیت استراتژیک بودن این شهر در این است که مسیر ارتباطی شهر باستانی تدمر(پالمیرا) و ریف شرقی القلمون واقع در حومه دمشق است.