به گزارش پارس به نقل از  فارس به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری بیسکوف سخنگوی کرملین ادعاهای مطرح شده درباره مجادله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با سفیر ترکیه در مسکو و اظهارات مطرح شده در این دیدار درباره رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را تکذیب کرد و آنرا عاری از صحت دانست.

روز گذشته روزنامه مسکوتایمز خبر داد، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «اومیت یاردیم» سفیر ترکیه در مسکو را فراخواند و به او هشدار داد که فدراسیون روسیه آمادگی دارد هرچه سریعتر روابط دیپلماتیک با ترکیه را قطع کند، مگر آنکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دست از حمایت از تکفیری‌های داعش در سوریه بردارد.

بنا به این گزارش، دیدار بین پوتین و سفیر ترکیه در روسیه، با خشم شدید دوطرفه‌ای همراه بوده است به طوریکه یاردیم تمامی اتهامات روسیه را رد کرد و روسیه را عامل جنگ داخلی تلخ و دنباله‌دار سوریه دانست.

پوتین در این نشست محرمانه دو ساعته با سفیر ترکیه، گفت: به رئیس‌جمهور دیکتاتورت بگو که می‌تواند در کنار ترویست‌های داعش خود به جهنم برود و من می‌توانم سوریه را به نبرد «استالینگراد بزرگ» برای اردوغان و همپیمانان سعودی وی که شرورتر از آدولف هیتلر هستند تبدیل کنم.

 رئیس‌جمهور روسیه در ادامه در انتقاد از رئیس‌جمهور ترکیه گفت: رئیس‌جمهور شما تا چه اندازه ریاکار است که در عین حال که از دموکراسی حمایت می‌کند و از کودتای نظامی در مصر انتقاد می‌کند، به طور همزمان از تمامی فعالیت‌های تروریستی برای سرنگونی رئیس‌جمهور سوریه چشم‌پوشی می‌کند.