به گزارش پارس به نقل از فارس؛ «ایتایی ویری» سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت امروز طی گزارشی اعلام کرد: متأسفانه طی سال جاری بیش از 2000 مهاجر و پناهجو در جریان مهاجرت به اروپا از طریق دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، این سازمان همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی حدود 188 هزار مهاجر از طریق مدیترانه به اروپا پیوسته‌اند که احتمالا شمار آنها به سرعت به 200 هزار نفر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، از ژانویه گذشته تاکنون حدود 97000 مهاجر و پناهجو وارد ایتالیا و 90 هزار و 500 مهاجر وارد یونان شده‌اند.

این در حالیست که اغلب کسانی که در جریان مهاجرت در مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند، مهاجرانی بوده‌اند که در حال مهاجرت به ایتالیا بوده‌اند به گونه‌ای که1930 مهاجر در مسیر مهارجت به ایتالیا و 60 مهاجر در جریان مهاجرت به یونان جان خود را در مدیترانه از دست داده‌اند.

«ویلیام لسی سویینگ» دبیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت طی اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «این غیرقابل قبول است که در قرن بیست و یکم افرادی با فرار از مناقشات و جنگ‌ها، شکنجه و فقر باید در کشورهای خود چنین تجربیات وحشتناکی را تجربه کنند و پشت دروازه‌های اروپا جان خود را از دست بدهند.»