به گزارش پارس به نقل از مرکزاسناد انقلاب اسلامی، صفحه توئیتر مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت سالمرگ تیمور بختیار اولین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم پهلوی (ساواک) سندی از تحرکات تروریستی تیمور بختیار در لبنان منتشر کرد.

در این سند سازمان اطلاعات و امنیت رژیم پهلوی (ساواک) در سال ۱۳۴۷ از حمل غیرقانونی سلاح توسط تیمور بختیار در لبنان گزارش داده و در این گزارش جزئیات محاکمه دادستانی بیروت از تیمور بختیار را عنوان کرده است.

متن کامل این سند به شرح ذیل است:

درباره سپهبد بازنشسته تیمور بختیار

نامبرده بالا در ساعت ۹:۳۰ روز ۲۳/۱/۴۷ به اتهام حمل اسلحه قاچاق توسط عوامل رکن دوم لبنان بازداشت و به زندان "حبس الرمال" تحویل گردیده. اسلحه‌های مزبور در داخل یک دستگاه اتومبیل لندرور جاسازی شده بود و هنگام پیاده کردن لندرور از کشتی توسط مأمورین مربوطه کشف و ضبط گردیده است. گذرنامه وی توسط دادستان نظامی بیرون اخذ و محاکمه مقدماتی روز ۲۱/۱/۱۳۴۷ در دادگاه نظامی شروع گردیده است.

تیمور بختیار در دادگاه خود را معرفی و مدعی بوده که قصد وی از مسافرت شکار می‌باشد ولی طبق اطلاع هدف وی مسافرت به کشورهای سوریه، عراق و سپس عربستان سعودی بوده. ضمنا به علت عزیمت بازپرس مربوطه به شهر صیدا ادامه محاکمه تا روز ۲۷/۱/۴۷ به تعویق افتاده و به دستور دادستان نظامی نامبرده همچنان در زندان به سر می برد. علی هذا مراتبط جهت اطلاع اعلام می‌گردد.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور – سپهبد نصیری