به گزارش پارس به نقل از مهر، حمیدرضا مقدم فر شامگاه دوشنبه در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانى خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: روش نامه نگارى از سوى رهبران دینى کشور ها داراى سبک پیامبر گونه است که در این راستا نگارش نامه مقام معظم رهبرى به جوانان اروپا دعوت به حقیقت اسلام بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تا سال ۲۰۵۰ اروپاى اسلامى شکل خواهد گرفت، ادامه داد: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آینده باعث مى شود که این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهاى غربى داشته باشد.

وى افزود: متاسفانه در بازه زمانی ۶ ماه گذشته که از انتشار نامه رهبرى مى گذرد به شکل مطلوبى در جامعه این نامه ترویج و تبیین نشد و تنها در یک بازه زمانى یک فضاى تبلیغاتى صورت گرفت و اقدام دیگرى در خصوص تبیین و نشر آن صورت نگرفت.

رییس ستاد ترویج نامه مقام معظم رهبرى ادامه داد: از جمله مواردى که در ارتباط با نامه مقام معظم رهبرى باید مورد توجه جدى قرار بگیرد مى توان به زمینه ها و علل صدور نامه، مخاطبان و علت مورد انتخاب قرار گرفتن آنان، پیام هاى که داخل نامه مطرح شده است و در نهایت ابتکار عمل در نوع نشر نامه اشاره کرد.

وى تصریح کرد: از جمله علل صدور نامه نیز باید به گسترش اسلام هراسى به ویژه بعد از انقلاب اسلامى اشاره کرد که در همین راستا نیاز غرب براى هویت بخشى خود بعد از فروپاشى جماهیر شورى به یک دشمن جدید هم از دیگر علل اصلى این امر بوده است.

وى ادامه داد: امروز داعش به عنوان یک اسلام ساختگى با خشونت و تنفر نیاز غرب را به دشمن جدید پاسخ مى دهد.

مقدم فر با اشاره به گسترش موج اسلام گرایی در کشورهای غربی بیان کرد: پژوهشهای مراکز تحقیقاتی معتبر حاکی از آن است که آینده جهان، متعلق به اسلام است بطوریکه تا سال ۲۰۱۵ از هر پنج فرانسوی، یک نفر مسلمان خواهد بود و اگر همینطور ادامه پیدا کند، فرانسه تا ۴۰ سال دیگر به یک کشور مسلمان تبدیل می شود.

وى با طرح این سؤال که چرا جوانان مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار گرفتند، اظهار داشت: جوان ها در تمامى جوامع سرمایه هاى اصلى تحول و تغییر هستند و در خود نامه به آینده ساز بودن جوانان، حقیقت جویى، مسوولیت پذیرى و نقشى که در روشنگرى محیط خود دارند اشاره شده است.

رییس ستاد ترویج نامه مقام معظم رهبرى در خصوص پیام هاى مطرح شده در نامه رهبرى تاکید کرد: اصلى ترین پیام این نامه نشان دادن تضاد دو اسلام حقیقى و دروغین بوده است و از جمله اهداف فرعى تر آن مى توان به دعوت به حقیقت و آزاد اندیشى، دیگر هراسى نفرت انگیز در غرب، حاشیه راندن اسلام انقلابى، شناخت بى واسطه از اسلام و به چالش کشیدن تاریخ غرب اشاره کرد.

وى خاطر نشان کرد: براساس یک بررسى یک ماهه که از ۲۳۴ روزنامه غربى در ۴۵ کشور تنها ۹ روزنامه به نامه مقام معظم رهبرى پرداخته بودند.

وى ادامه داد: براى نمونه روزنامه نیویورک تایمز از ۲۴ خبر و گزارشى که در مورد مقام معظم رهبرى منتشر کرده تنها ۲ خبر را به نامه رهبرى اختصاص داده بود و در این در حالى بود که در همان بازه زمانى ۷۲ خبر در خصوص مرگ ملک عبدالله کار کرد.

مقدم فر اضافه کرد: نکته دیگر این بررسى نشان داد که پس از ۱۰ روز از انتشار نامه رهبرى به جوانان اروپایى از ۱۳۳ رسانه خارجى ۴۰ درصد هیچ خبرى در این خصوص منتشر نکرده و ۶۰ درصد باقى مانده نیز با سانسور بخش هاى اصلى اقدام به انتشار نامه کرده بودند.

وى در ارتباط با نقش ابتکار عمل مقام معظم رهبرى در نحوه انتشار نامه گفت: انتشار نامه در شبکه هاى مجازى، غافلگیر شدن رسانه هاى غربى، مجبور ساختن رسانه هاى غربى براى واکنش نشان دادن نسبت به نامه و مقابله با محتواى نامه از طریق سانسور، تحریف و ایجاد شبهات از جمله آثار انتشار نامه بوده است.

وى بیان کرد: در همین راستا مى توان به اثرات و برکات نامه رهبرى اشاره کرد که شامل ایجاد روحیه امید به آینده روشن، برجسته سازى تضاد اسلام واقعى با اسلام تکفیرى، نشان دادن سطح اسلام و انقلاب اسلامى در تعامل حکیمانه با غرب و افشاى پروژه اسلام هراسى به بهانه اعمال خشونت تکفیرى در غرب است.

رییس ستاد ترویج نامه مقام معظم رهبرى با اشاره به سالگرد انتشار نامه رهبرى به جوانان اروپایى افزود: باید به بهانه سالگرد انتشار نامه به ترویج و انتشار دقیق مفاهیم مغفول مانده در نامه رهبرى پرداخته شود که در این خصوص بهره گیرى از فضاهاى واقعى از جمله دانشگاه ها نسبت به فضاهاى مجازى بسیار موثر است.