به گزارش پار به نقل از تسنیم، مقامات سطح عالی نظامی و دولتی پاکستان پس از خبر مرگ «ملا عمر» رهبر سابق طالبان افغان در مورد تحولات اخیر منطقه‌ای و روند مذاکرات صلح و امنیت مرزی با افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

«نواز شریف» نخست وزیر و «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در مورد اوضاع امنیتی این کشور و عملیات جاری ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی این کشور نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

«چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور، «اسحاق دار» وزیر خزانه داری و «ژنرال رضوان اختر» مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش (آی اس آی) پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

مقامات دولتی و نظامی پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر وضعیت امنیت داخلی، امنیت مرزی با افغانستان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

مقامات سطح عالی و دولتی و نظامی پاکستان در حالی برای بحث و گفت‌وگو در مورد روند صلح افغانستان دیدار می‌کنند که «ملا اختر منصور» رهبر جدید طالبان افغان اظهارات مبهمی در مورد این روند مطرح کرده است.

این در حالی است که دور دوم مذاکرات صلح افغانستان با میانجی‌گری پاکستان به‌دلیل خبر مرگ ملا عمر به تعویق افتاده است.

رهبر جدید طالبان افغان در نخستین پیام صوتی، سیگنال‌های مختلفی در مورد روند صلح ارائه کرد و گفت که روند صلح افغانستان با دولت کابل تبلیغات دشمن است.

سرنوشت روند صلح افغانستان که دور اول آن در اسلام‌آباد برگزار شد، در دیداری در روز شنبه هفته جاری بین «دانیل فلدمن» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان «ژنرال راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور نیز مورد بحث قرار گرفت.

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان در حال حاضر برای شرکت در دور دوم مذاکرات صلح در این کشور بسر می‌برد، امیدوار است که دور دوم این مذاکرات بزودی برگزار خواهد شد.