روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه اتفاقی درباره نمازخانه پونک رخ داد که بازتاب‌های داخلی و خارجی زیادی به همراه داشت.

اتفاق عبارت بود از برداشته شدن پنجره و تیغه غیر قانونی در نمازخانه‌‌ای که به علت فعالیت ساخت و ساز غیر مجاز از دی ماه 93 پلمپ شده بود، اما علیرفم فک پلمپ توسط عوامل شهرداری و اعلام موقعیت برای تغییر کاربری، متخلفان کماکان به فعالیت خود مانند سابق ادامه دادند.

باید گفت که در حال حاضر 25 منطقه در استان تهران و حومه مجوز رسمی برای برپایی نماز از سوی اهل سنت را دارد و برادران اهل سنت در آنها به اقامه نماز جماعت می‌پردازند. نمازخانه‌های صادقیه، سردار جنگل، یافت آباد، ورامین، شهر قدس، شهریار، رسالت، شهرک دانش و ... از جمله نمازخانه‌های استان تهران هستند که به صورت قانونی مشغول فعالیت هستند.

در خصوص نمازخانه پونک توجه به چند نکته حائز اهمیت است. اول اینکه شهرداری در سال 93 در اخطاریه‌ای به مدیریت این نمازخانه اعلام داشت که به حکم کمیسیون ماده 100 و به دلیل تخلفات گسترده ساخت و سازی، این مکان باید اصلاح کاربری شود. موارد نقض قانون شهری در این اخطاریه عبارت بودند از: 1- اضافه کردن تراس به واحد مسکونی در طبقه همکف که طبق نامه ناحیه مربوطه به تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۳ رفع خلافی صورت نگرفته و اقدام به اضافه کردن تراس به بنای ساختمان علیرغم اخطاریه شهرداری به صورت کامل شده است. ۲- احداث تعداد زیادی سرویس بهداشتی در زیرزمین ۳- مسقف شدن نورگیر میانی بین 2 بلوک با سقف کاذب 3- جمع آوری کلیه تیغه‌های واقع در زیر زمین و انباری‌ها و تاسیسات ملک به منظور یکدست کردن زیرزمین 4- احداث پله مجزا از زیر زمین به همکف.

بر اساس موارد ذکر شده در بالا و بی توجهی به اخطارهای کتبی صادر شده در خصوص اقدامات ساختمانی غیرقانونی، تیم شهرداری ناحیه به منطقه اعزام شده و علیرغم مهلت قانونی یک ماهه که 3 ماه نیز از آن گذشته بود و بی توجهی به اخطارهای کتبی، اقدام به برداشتن پنجره‌های تراس و تیغه کرد.

اما متاسفانه این اقدام شهرداری که براساس حکم کمیسیون ماده 100 انجام گرفت با پروپاگاندای رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های ناآگاه داخلی مواجه شد که سعی در سوء استفاده از چنین حرکت «کاملاً قانونی» را داشتند.

رسانه‌های مغرض طی چند روز گذشته با بزرگنمایی و گزارش نویسی و پوشش وسیع این موضوع به صورت تحریف شده تلاش کردند تا حاشیه‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی در موضوع حقوق بشر رقم بزنند. آنها تا به آنجا پیش رفتند که اقدام به انتشار عکس‌های دروغین و انتساب آن به موضوع نمازخانه پونک کردند.

برخی رسانه‌های معاند حتی پا را فراتر نهاده و با مظلوم نمایی و فریادهای دروغین اینطور القا کردند که لودرها اقدام به تخریب این نمازخانه و فروریختن سقف آن بر روی ساکنان کرده‌اند که این موضوع از اساس کذب است و عکس‌های میدانی نشان می‌دهد که تنها پنجره‌های تراس و سقف کاذب بین دو بلوک برداشته شده است.

در حالیکه اقدام قانونی شهرداری تهران در اصلاح یک تخلف ساختمانی به دستاویزی در رسانه‌های بیگانه علیه نظام جمهوری اسلامی مبدل شده، سؤال اساسی و مهم این است که مولوی عبدالحمید به عنوان امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان، چرا در این زمین بازی کرد و همراه این موج شد؟ چرا وی با رسانه‌های ضد انقلاب هم راستا شد؟ وی که از قانون سخن می‌گوید چرا مطالبه غیرقانونی دارد؟ و آیا این سوال را از خود پرسید که رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه همچون رادیو فردا و بی بی سی فارسی دلشان برای نماز اهل سنت می‌سوزد یا در این فضاسازی رسانه‌ای به دنبال ماهیگیری و اهداف پشت پرده خود علیه جمهوری اسلامی هستند؟

علی‌رغم شایعات منتشر شده، اهل سنت تهران و حومه همچون گذشته اقدام به برگزاری نماز جمعه در نمازخانه‌های خود کردند.

13940512000358_PhotoA

13940512000355_PhotoL

13940512000349_PhotoL