به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، «ملا عبدل منان،» برادر «ملاعمر،» سرکرده سابق گروه تروریستی طالبان، امروز (یک‌شنبه) در گفتگو با آسوشیتدپرس، به طور رسمی مخالفت خود را با « ملا اختر محمد منصور،» سرکرده جدید این گروه تروریستی، اعلام کرد. وی نیز مانند «ملا یعقوب،» پسر 26 ساله ملاعمر، معتقد است منصور از حمایت اکثریت تروریست‌های طالبان برخوردار نیست و با رأی گروه کوچکی از حامیان خود به سرکردگی منصوب شده است. 

عبدل منان با حمایت از برادرزاده خود اعلام کرد خواستار برگزاری رأی‌گیری مجدد درباره انتخاب سرکرده جدید طالبان است. اختلافات درباره سرکردگی گروه تروریستی طالبان، پس از تأیید مرگ ملاعمر در 13 آوریل 2013 (24 فروردین 1392)، این گروه را دچار نابسامانی جدی کرده است. 

گروه تروریستی طالبان پنج‌شنبه هفته گذشته «اختر منصور» را به عنوان سرکرده جدید معرفی کرد. منصور، در پیام صوتی منتشر شده، از تروریست‌های طالبان خواسته است اتحاد خود را حفظ کنند. 

اختر منصور 7 ژوئیه (16 تیرماه) با ترغیب مقامات پاکستان، هیئتی از تروریست‌های طالبان را برای برگزاری مذاکرات صلح با دولت مرکزی افغانستان اعزام کرد. وی حتی روز عید فطر پیامی از ملاعمر در تأیید گفتگوهای صلح منتشر کرد. 

گروه تروریستی داعش، رقیب اصلی طالبان بیشترین نفع را از ناکامی منصور در جلب حمایت نظامیان و فرماندهان طالبان خواهد برد. این گروه تکفیری افراطی که در حال حاضر بخش‌هایی از سوریه و عراق را در اختیار دارد و به مصر و لیبی هم نفوذ کرده است، با ایجاد پایگاهی در افغانستان نظامیان سرخورده طالبان را جذب می‌کند.