به گزارش پارس به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون سؤالات مطرح شده از جانب این نماینده در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی که با حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده ایرانی برگزار شده بود، اظهار کرد:‌ ما اعتقاد داریم اوباما به دنبال آن است که از توافق انجام شده با ایران یعنی همان برجام هسته‌ای استفاده سیاسی در عرصه انتخابات آمریکا کند.

وی افزود: معتقدم اوباما مسئله برجام هسته‌ای را در دست می‌گیرد و بلند اعلام می‌کند که من این سند را در برابر ایران به دست آورده‌ام تا زمینه پیروزی حزب سیاسی خود را در انتخابات آتی آمریکا فراهم کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان کرد: سؤال دومی که من در جلسه کمیسیون امنیت ملی با عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی عباس عراقچی پرسیدم مرتبط با مواضع تند مخالف‌گونه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو نسبت به برجام هسته‌ای است، چرا که معتقدیم مواضع مطرح شده از جانب صهیونیست‌ها مبنی بر مخالفت با برجام هسته‌ای تبلیغاتی بوده و مقدار زیادی از آن واقعیت ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مرجع رسیدگی به تصویب یا رد برجام هسته‌ای در کشور کیست، گفت: معتقدم که تنها نهاد مسئول در مسئله تصویب یا رد برجام هسته‌ای مجلس شورای اسلامی است و لاغیر و حتی شورای عالی امنیت ملی می‌تواند ذیل تصمیم مجلس باشد.

حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: طبق اصول 77 و 105 قانون اساسی مجلس برای تصویب یا رد تعهدات بین‌المللی مکلف است که بررسی و تصمیم‌گیری کند بنابراین هیچ کسی نمی‌تواند این اختیار مجلس را از آن بگیرد.