به گزارش پارس به نقل از فارس، «آن کلویید» نماینده حزب کارگر ولز در بیست و پنجمین سالگرد تجاوز عراق به کویت گفت، اگر متحدان غربی صدام حسین را یک دهه زودتر سرنگون کرده بودند، دیگر جنگ دومی در خلیج فارس روی نمی‌داد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، خانم کلویید در سالگرد تجاوز عراق به کویت که سال 1991 روی داد، گفت صدام حسین بعد از آن هم‌چنان در قدرت باقی ماند و آمریکا و انگلیس به وجود صدام حسین بی‌اعتنایی کردند تا 10 سال بعد جنگ دوم در خاورمیانه به وقوع پیوست.

خانم کلویید که در کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیاست مدتها در میان معترضان به سوء استفاده از حقوق بشر در عراق حضور داشته و فرستاده ویژه «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس به عراق بود.

وی به شبکه رادیویی ولز بی‌بی‌سی امروز (یکشنبه) گفت دولت‌های «جورج بوش» و «جان میجر» در آمریکا و انگلیس اشتباه فکر کردند که بعد از خروج صدام از کویت مشکل حل شد. خانم کلویید تصریح کرد، تصمیم عدم حمله به بغداد در سال 1991 اشتباه بود.

خانم کلویید ادامه داد «صدام از کویت خیلی زود بیرون رانده شد اما پیش از آن، وی افرادی را به گروگان گرفته بود و همان زمان بود که تعدادی انگلیسی گروگان گرفته شدند.»