به گزارش پارس به نقل از بصیرت، دیروز جمعه یکی دیگر از جنایات تاریخی رژیم صهیونیستی رقم خورد. شهرک نشینان صهیونیست بامداد دیروز جمعه جنایت جدیدی را علیه فلسطینیان ساکن شهرک دوما در جنوب شهر نابلس مرتکب شدند و با به آتش کشیدن دو خانه، باعث جان باختن یک کودک شیرخواره و زخمی شدن اعضای خانواده وی شدند. در این جنایت، تعدادی از شهرک نشینان عضو گروه تروریستی «پرداخت بها» بامداد جمعه با پرتاب شیشه های آتش زا، دو منزل مسکونی در شهرک دوما را به آتش کشیدند.

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که حریق باعث شد تا "سعد دوابشه" نوزاد یک و نیم ساله یکی از این خانواده ها به شدت آسیب ببیند و بر اثر جراحت های وارده به شهادت برسد. در این ماجرا، تعدادی از اعضای خانواده ی این کودک نیز زخمی شده اند. این جنایت بسیار وقیحانه و ضدانسانی به سرعت واکنش های بین المللی را برانگیخت و بلافاصله در کشورهای مختلف اروپایی راهپیمایی هایی در محکومیت آن به راه افتاد. رژیم صهیونیستی به شکل تاریخی در جنگ هایی که علیه حزب الله لبنان و مردم غزه داشته و در جنایات هایی که پیش از آن در اردوگاه فلسطینیان در صبرا و شتیلا مرتکب شده بود، نام خود را به عنوان یک رژیم کودک کُش در تاریخ ثبت کرده است و اقدام دیروز شهرک نشیان صهیونیست ها ریشه در جنگ های ناعادلانه و غیرانسانی اسرائیل دارد. درباره جنایت دیروز عناصر صهیونیست چند نکته مهم قابل ذکر است:

1-   چنان که گفته شد به آتش کشیدن منزل مسکونی یک فلسطینی و زنده سوختن کودک 18 ماهه در آتش به سرعت سبب تظاهرات مردم کشورهای مختلف علیه صهیونیست ها شد. مردم اردن، اتریش و دانمارک از جمله ملت هایی بودند که دیروز همگام با فلسطینیان نوار غزه و کرانه باختری علیه صهیونیست ها دست به تظاهرات زدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز این اقدام را به شدّت محکوم کرد و حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

ترکیه و حتی شورای امنیت و عربستان نیز با تأخیر چند ساعته جنایت صهیونیست ها را محکوم کردند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در آخرین ساعات جمعه شب گذشته با صدور بیانیه ای این "اقدام وحشیانه" را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست.

اعضای شورای امنیت نیز این جنایت هولناک را به خانواده کودک فلسطینی و ملت فلسطین تسلیت گفتند و بر لزوم مجازات عاملان این جنایت تاکید کردند. آن ها همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند که تدابیر لازم برای مبارزه با تروریسم بر اساس قوانین بین المللی را اتخاذ کنند.

این سرعت و شدّت واکنش ها که همراهی زود هنگام شورای امنیت را داشت، نشان دهنده حساسیّت افکار عمومی دنیا و مقامات اکثریت مطلق کشورها، در قبال رفتار صهیونیست ها و افزایش تنفر افکار عمومی دنیا از آنان است. این روند که در سال های اخیر شدّت گرفته است، در پی جنایت دیروز صهیونیست ها، نشان داد که همچنان روندی زنده و رو به جلو در دنیاست. ضمن این که با موضع گیری سریع شورای امنیت می توان انتظار داشت تا برخورد با رژیم اسرائیل وارد فاز عملیاتی در سطح دنیا شود و حداقل شورای امنیت در قبال خواست اعضای مجمع عمومی آن که تاکنون بارها خواستار چنین برخوردهای جدی با صهیونیست ها شده اند، مقاومت نکند و دست کم اجازه دهد تا مهمّاتی همچون رفع محاصره غزه، جلوگیری از شهرک سازی صهیونیست ها و... شکل عملی به خود گیرد.

2- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز دیروز جمعه جنایت شهرک نشینان صهیونیست در جنوب نابلس را محکوم کرد، اما وی در استدلالی بی اساس مدعی شد که بن بست در روند سیاسی سازش و نیز تداوم شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی باعث شعله ور شدن آتش تندروی های یهودیان افراطی شده است. خوب است دبیر کل، نگاهی به جنایت های رژیم اسرائیل در سال های قبل داشته باشد. این جنایت ها در زمانی که روند مذاکرات صلح دنبال می شد اتفاق افتادند و اساسا مذاکرات صلح خود پوششی برای آمادگی صهیونیست ها برای تهاجم به غزه بوده است. جنایت دیروز عناصر صهیونیست ریشه در وحشی گری های تاریخی اسرائیلی ها در جنگ های 33 روزه علیه لبنان، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه علیه غزه دارد که در آن ها نظامیان صهیونیست بدون هیچ دلیلی آغازگر جنگ بودند و در طول جنگ نیز هیچ قاعده بین المللی را رعایت نکرده و از هر جنایتی در حق نظامیان و غیرنظامیان فرو گذار نکردند.

3- صهیونست ها در حالی که با تلاش های زیاد نتوانستند در قبال سیاست های منطقی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای سنگ اندازی کنند و مانع از خواست آمریکا برای امضای توافق وین شوند، به نظر می رسد اکنون می خواهند از آمریکا و اروپا در موضوع فلسطین باج بگیرند و فشار را بر فلسطینیان افزایش دهند. بعد از جنگ 51 روزه غزه، فشارهای بین المللی علیه اسرائیل افزایش یافت و راهپیمایی های زیادی علیه آن ها در کشورهای مختلف دنیا برگزار شد. مهم ترین نتیجه این وضعیت، جلوگیری هرچند نسبی از روند شهرک سازی صهیونیست ها بود، اما شکست نتانیاهو و دولتش در قبال سیاست قدرت های بین المللی مبنی بر پذیرش حقوق صلح آمیز هسته ای ایران، آن ها را وا می دارد تا با آغاز دوباره شهرک سازی ها و افزایش فشار بر فلسطینیان، از آمریکا و اروپا باج بگیرند و شکست خود را جبران کنند. این موضوعی است که مسئولیت مهمی بر دولت اوباما و دولت های اروپایی می گذارد. کشورهای غربی چنانچه روند باج دادن به اسرائیل را قطع نکنند، بار دیگر حملات وحشیانه اسرائیل به غزه، کرانه باختری و دیگر کشورهای همجوارش آغاز خواهد شد و شرمندگی دوباره ای را برای کشورهای غربی در قبال عدم ممانعت از حملات وحشیانه به انسانیت به ارمغان خواهد آورد. البته گروه های فلسطینی از توان ضربه زدن کاری به اسرائیل برخوردارند، اما در مقابل موجودی وحشی که به هیچ قاعده ای پایبند نیست، خون کودکان بار دیگر ادعاهای حقوق بشری غرب را غرق در شرمندگی خواهد کرد.

4- کرانه باختری با جنایت دیروز صهیونیست ها وارد فضای جدیدی خواهد شد. اقدام دیروز صهیونیست ها سبب شد تا موج جدیدی از تظاهرات خشمگین علیه صهیونست ها در این منطقه شکل گیرد. خشمگینی جهاد اسلامی، حماس، فتح و دیگر گروه های فلسطینی از این جنایت، نیز بار دیگر همه فلسطینیان را در خط مبارزه با اسرائیل وحدت بخشیده و عناصری را که راه بیهوده صلح با اسرائیل را دنبال می کنند، بیش از گذشته به حاشیه می راند. جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد جنایت قتل علی دوابشه کودک فلسطینی و زخمی شدن اعضای خانواده وی به دست شهرک نشینان صهیونیست نیازمند واکنش مناسب است.

حسام بدران، سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی یادآور شد: مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر تحریک علیه فلسطینیان و کشتار آنها، مسئول کامل این جنایت هستند. باید به قاتلان صهیونیست به خاطر ارتکاب این جنایت واکنش مناسب نشان داد.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین با خطرناک دانستن اقدام شهرک نشینان اسرائیلی در زنده سوزاندن یک نوزاد فلسطینی خواستار اعلام جنگ علیه شهرک نشینان شد. گردانهای شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین علیه شهرک نشینان صهیونیست اعلام جنگ کرد. کمیته های مردمی فلسطین خواستار قیام فلسطینی ها علیه اسرائیل در پی جنایت سوزاندن نوزاد شیرخوار فلسطینی شد. جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد جنایت تروریستی شهرک نشینان بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

جنبش فتح هم با صدور بیانیه ای با محکوم کردن جنایت شهرک نشینان اسرائیلی در زنده سوزاندن کودک یک سال و نیم فلسطینی تاکید کرد این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

مقامات فلسطینی نیز واکنش های تندی در قبال این رخداد داشتند. خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که آتشی که شهرک نشینان صهیونیست امروز با سوزاندن علی سعد دوابشه برافروختند و قبلا نیز در اقدامی مشابه محمد حسین ابو خضیر نوجوان فلسطینی ساکن قدس را به شهادت رسانده بودند، تنها با پایان اشغالگری و شهرک سازی این رژیم در سرزمین مقدس فلسطین خاموش خواهد شد.

وی خواستار گرفتن انتقام خون این کودک شهید فلسطینی و تجاوزات مکرر شهرک نشینان صهیونیست به قدس و مسجدالاقصی از طریق تشدید عملیات های مقاومت علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در قدس و کرانه باختری شد و تاکید کرد که این بهترین پاسخ به جنایت های صهیونیست ها است.

خالد مشعل همچنین خواستار خیزش سراسری ملت فلسطین در سراسر اراضی اشغالی علیه دشمن صهیونیستی شد و تاکید کرد که عموم فلسطینیان به ویژه گروه های مقاومت و جریان های ملی و اسلامی فلسطین باید تلاش بیشتری را برای دفاع از مسجدالاقصی و وفاداری به خون شهدا مبذول دارند.

اسماعیل هنیه، نائیب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در گفتگوی تلفنی با خانواده علی سعد دوابشه نوزاد شیرخوار فلسطینی که بامداد امروز جمعه توسط شهرک نشینان صهیونیست زنده زنده در آتش سوزانده شد، این جنایت وحشیانه را به شدت محکوم کرد.

اولین اقدام عملی فلسطینیان امروز صبح بود که رسانه های رژیم صهیونیستی از اصابت دو فروند موشک از غزه به اسرائیل خبر دادند.

 بر این اساس می توان گفت اقدام دیروز صهیونیست ها آتشی در خرمن خشم فلسطینیان است. بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در سال گذشته، سازمان های بین المللی تلاش کردند خشم مردم فلسطین را با وعده هایی مبنی بر بازگشایی غزه و مفاد آتش بس، خنثی کنند و مردم غزه نیز مدتی در این سیاست صبر و انتظار باقی ماندند، اما طی این یک سال نه تنها سازمان های بین المللی هیچ اقدامی را جهت مهار اسرائیل و الزام این رژیم به رعایت مفاد آتش بس نکردند، بلکه صهیونیست ها مانع کمک های انسان دوستانه به غزه نیز شدند. این سیاست های ضدفلسطینی سازمان های بین المللی کاسه صبر فلسطینیان را لبریز کرده است و جنایت دیروز صهیونیست ها آتشی در این خرمن خشم است؛ آتشی که دامن صهیونیست ها را از هر جهت می گیرد و به سوی نابودی رژیم اسرائیل شعله می کشد. در این شرایط فلسطینیان با نظر به موضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب که ضرورت مسلح شدن کرانه باختری را مطرح کردند، از آمادگی لازم برای حرکت به این سمت برخوردارند و گروه های مقاومت اسلامی فلسطین راه های تسلیح کرانه باختری را در دستور قرار خواهند داد.