به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، در سخنانی در یک کمپین انتخاباتی ضمن اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران، گفت: به ایرانی‌ها اعتماد ندارم ولی این توافقنامه محدودیتی را بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد خواهد کرد.

کلینتون در ادامه افزود: من از توافقنامه رئیس جمهور با ایران حمایت می‌کنم. من به مذاکراتی که منجر به اعمال تحریم‌های اولیه علیه ایران شد، کمک کردم. ولی من به ایرانی‌ها اعتماد ندارم،کسی هم نباید به ایرانی ها اعتماد کند. شما می‌دانید که ما چنین تحولی را از سوی ایرانی‌ها انتظار نداریم. این یک توافقنامه است که به‌سختی حاصل شده و درپوشی را بر برنامه تسلیحات اتمی ایران خواهد گذاشت.

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، اظهار داشت: ما هنوز باید به اقدام ایرانی‌ها در صدور تروریسم، توجه کنیم، به حمایت آنها از تروریست‌ها در سراسر منطقه و فراتر از آن، به بی‌ثبات کردن دولت‌ها از سوی آنها، به تهدید آنها علیه اسرائیل و تهدید علیه غرب. ما هنوز باید به این مسئله توجه کنیم و من نیز زمانی که رئیس جمهور شوم به این مسائل توجه خواهم کرد. ولی این خیلی بهتر خواهد بود که به این مسئله توجه کنیم که آیا توانسته‌ایم درپوشی را بر برنامه اتمی ایران قرار دهیم، و چرا این توافقنامه تا این حد حساس است.

ایران و قدرت‌های جهانی سه‌شنبه 23 تیرماه رسماً دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کند.