به گزارش پارس به نقل از فارس، در معاملات امروز بازار سکه و ارز تهران قیمت‌ها روندی صعودی به خود گرفت.

هم‌اکنون دلار با ۵۵ تومان افزایش ۳۳۰۱ تومان، یورو با ۱۰ تومان رشد قیمت ۳۶۴۰ تومان و درهم با افزایش ۶ تومانی ۹۰۱ به فروش رسید.

یک کارشناس و صراف درباره علل افزایش قیمت‌ها در بازار ارز به فارس گفت: نرخ ارز تا چند روز قبل از اعلام توافق هسته‌ای بالای ۳۳۰۰ تومان بود اما چند روز مانده به اتمام مذاکرات و بعد از آن به زیر ۳۳۰۰ تومان رسید.

وی افزود: صحبت‌های روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی که به طور شفاف میزان پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی و دولت را اعلام کرد و گفت قرار نیست بانک مرکزی هر چقدر ارز داشته باشد به بازار عرضه کند، در واقع آب پاکی را روز انتظار کاهش قیمت‌ها ریخت.

این صراف ادامه داد: امروز تقاضای مردم برای خرید نقدی و حواله ارز افزایش یافته و کسانی که منتظر کاهش قیمت بودند، اقدام به خرید کردند،البته معاملات سوداگرانه فعلا در بازار مشاهده نمی‌شود.

یکی از فعالان بازار ارز در این باره گفت: در فصل تابستان به ویژه مرداد ماه تقاضای حواله و خرید نقدی ارز افزایش می‌یابد زیرا در این دوره زمانی بنگاه‌های اقتصادی شروع به خرید کالا و تجهیزات می‌کنند.

البته وی تاکید کرد: افزایش بیشتر نرخ ارز بعید است و پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز در همین سطوح باقی بماند.

به گزارش فارس، امروز سکه طرح جدید با ۳ هزار تومان افزایش ۸۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه طرح قدیم با رشد ۲ هزار تومانی ۸۷۷ هزار تومان، نیم سکه با همان میزان رشد ۴۷۹ هزار تومان، ربع سکه با ۴ هزار تومان افزایش ۲۶۸ هزار تومان، سکه گرمی با هزار تومان رشد قیمت ۱۶۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۷۷ تومانی ۸۹ هزار و ۳۲۴ تومان معامله شد.

با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی قیمت اونس همانند روز گذشته ۱۱۰۰ دلار و ۵۰ سنت درج قیمت شده است.