به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مارکو روبیو یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس ضمن انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: هیچ شکی وجود ندارد که اکثر اعضای کنگره می‌خواهند در مخالفت با این توافقنامه رأی دهند. سؤال این است که آیا دموکرات‌های کافی به این تلاش خواهند پیوست یا نه. در غیر این صورت رئیس جمهور هر آنچه را ما انجام بدهیم، وتو خواهد کرد.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا گفت: با حرکت به جلو، تنها گزینه‌ای که خواهیم داشت، اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا خواهد بود. و به ایران یک انتخاب روشن می‌دهیم: شما می‌توانید یک اقتصاد داشته باشید یا می‌توانید برنامه‌های تسلیحاتی داشته باشید، ولی شما قادر نخواهید بود تا هر دو را داشته باشید.

روبیو در ادامه ضمن انتقاد از اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: فانتزی این است ایرانی‌ها به توافق اعتقاد ندارند بلکه با آن زندگی می‌کنند. این کشوری است که سابقه طولانی از نقض توافقنامه‌ها را داشته و همواره یک برنامه اتمی مخفیانه داشته است.

ایران و قدرت‌های جهانی سه‌شنبه 23 تیرماه رسماً دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کند.