به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «ولید المعلم» وزیرخارجه سوریه بعد از دیدار با «استفان دی مستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که به این کشور سفر کرده است، گفت: سوریه از طرح «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر به کارگیری تلاش‌های منطقه‌ای برای پایان دادن به تروریسم در چارچوب اجرای قطع‌نامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت کشورش از تلاش‌های دی مستورا برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران سوریه گفت: نظام سوریه همچنان پایان دادن به تروریسم و خشکاندن منابع آن را اولویت اصلی خود می‌داند.

برخی منابع که در این سفر دی مستورا را همراهی می‌کنند، گفتند: دیدار با بشار اسد در روز جمعه بخشی از برنامه‌های سفر دی مستورا به دمشق است.

دی مستورا که پیش از سوریه به ایران و لبنان سفر کرده بود، روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ترکیه می‌رود و با فرماندهان نظامی معارضان سوریه در شهر مرزی غازی عنتاب ترکیه دیدار  می‌کند.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "الاخباریه السوریه" در پاسخ به سؤالی درباره مأموریت و برنامه استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه که قرار است به این کشور سفر کند، گفت: دی مستورا بعد از طرح آتش بس در حلب، هیچ برنامه و طرحی اعلام نکرده است و اگر چنین برنامه و طرحی اعلام شود، حتما نظام سوریه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد، بنابراین ما نمی‌توانیم از هم اکنون درباره چیزی که وجود ندارد سخن بگوییم.

وی افزود: اگر دی مستورا به دمشق بیاید و حامل طرح و برنامه مثبتی باشد، دولت سوریه از او حمایت خواهد کرد، زیرا دولت سوریه طی 5 سال گذشته و در دوره تمام فرستادگان سازمان ملل ثابت کرد که از هرگونه تلاشی برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور حمایت می‌کند، اما مشکل در سمت دیگر و حمایتی نهفته است که برخی از دولت‌ها از گروه‌های تروریستی مسلح می‌کنند.

سفر دی مستورا به دمشق با کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در دمشق که قرار است طی روزهای جمعه و شنبه در دمشق برگزار شود همزمان شده است.

عمران الزعبی ربا اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در دمشق در خلال روزهای جمعه و شنبه آینده تاکید کرد: روشنفکران برجسته عرب و غیر عرب امروز درک می‌کنند که آنچه در سوریه روی داده منجر به پیدایش این تروریسم شدید شده است. بنابراین شناخت درست اوضاع کنونی، تلاش برای یافتن راه‌حل‌های بحران از طریق کار سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای و تلاش برای بسیج نیروها در حمایت از نظام سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم امری ضروری است.