به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه افزود: امروز همه طرف‌ها به‌خوبی می‌دانند که راهکار عبور از بحران سوریه صرفاً سیاسی است و حتی کسانی که اقدام به مسلح کردن مخالفان نظام سوریه می‌کنند، درصدد کسب امتیاز سیاسی هستند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از تلاش‌های دی‌میستورا در کمک به یافتن راه‌حل سیاسی در سوریه، گفت: ما اصلاحات را ضروری می‌دانیم ولی با هر ایده‌ای که به‌دنبال برهم ریختن اوضاع در سوریه باشد مخالفیم و معتقدیم هر گونه تغییری باید به روش دموکراتیک و در داخل سوریه توسط مردم این کشور انجام شود.

او افزود: امروز جریان‌های تروریستی هستند که تحت نام‌های مختلف در مقابل سوریه قرار گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز به سوریه و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌کند.

امیرعبداللهیان با تبیین طرح چهار ماده‌یی ارائه شده از سوی وزیر خارجه کشورمان، بر ضرورت مبارزه جدی و غیرگزینشی با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

دی میستورا نیز با اشاره به افزایش خطر تروریسم در سوریه، راه‌حل نظامی را بی نتیجه دانست و بر ضرورت اقدام جدی در حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تأکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، خروج جنگجویان خارجی از این کشور و احترام به حقوق همه طیف‌های جامعه سوریه را اساس راه‌حل سیاسی برشمرد.

وی با اشاره به نتایج خوب رایزنی‌های ژنو پیرامون حل بحران سوریه، ضرورت همکاری جمعی کشورهای دارای تأثیر در صحنه سوریه و حضور جمهوری اسلامی ایران در این همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.