به گزارش پارس به نقل از نسیم، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در جلسه تصویب پیش نویس قطعنامه این شورا در خصوص جمع بندی مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ما در حال حاضر فرصتی را داریم که به صورت نزدیک قسمت های مختلف ایران را بازدید کنیم و اگر هم مشکلاتی باشد طبق قرارداد می توانیم جلوگیری کنیم.

وی همچنین گفت: در رابطه با اجرای نورم ها وهنجارهای عادی و اگر نیازی باشد و ضرورت برای تشکیل چنین جلساتی و جلوگیری کنیم از فجایع آینده و امسال هفتمین سال است که سازمان امنیت خیلی پایش می‌کند.

نماینده آمریکا رد سازمان ملل همچنین افزود: ما این سازمان را تاسیس کردیم تا از جهنم دور شویم به به بهشت برویم. نمایندگان اینجا هدف دارند تا نسل های آینده را حفظ کنند و امنیت داشته باشیم. سازمان ملل متحد دنبال این هنجارهای عادی هستند. همه دیدند ایران چون 2007 و 8 تا 10 ایران تطابق نداشت و ما سعی کردیم تحریم های دیگری را اعمال کنیم. ما نباید ترسی داشته باشیم از مذاکره با توجه به تلفات جنگ ما مسئولیت داریم تا دیپلماسی را آزمایش کنیم.

وی ادامه داد: امریکا باید تعهدات خود را مجدداً تجدید کند و ما باید از این دیپلماسی استفاده کنیم. مناسبت های دیگری هم داشته باشد و پس از مذاکرات وحشتناکی که داشتیم فاصله بین ما و ایران خیلی زیاد بود به خاطر اینکه شک و شبهه خیلی بود و ما باید این موانع را حل کنیم و به صورت مسالمت آمیز حل کنیم. در هر هفته ما باید کار کنیم در ایران سوریه و هر جایی که درگیری وجود دارد ما باید از درگیری جلوگیری کنیم. ما مسئولیت داریم به صورت شدید از دیپلماسی استفاده کنیم . ما باید هر تهدیدی که در باره نقض حقوق بشر باشد و ما وظیفقه داریم برای امنیت برای جهان کار کنیم و ایران هم باید کاری کند که جلوی تروریست را بگیرد.

وی گفت: ما سکنه و شهروندانی در ایران و جاهای مختلف داریم و ما باید از طریق امنیتی که می خواهیم ایجاد کنیم باید اینها را حمایت کنیم که جیسون رضایی و بعضی از افرادی که در سال های گذشته توقیف شدند باید آزاد شوند. عابدی رضا حکمتی و رضائیان اینها باید آزاد شوند و به خانواده های خود برگردند. و ایران هم انکار کرد که فعالیت های خودش را ادامه بدهد. ما باید پیگیری کنیم که خطرها را تقلیلی کنیم. خیلی ها اعتقاد داریند که اگر این قرارداد اجرا شود امنیت بیشتری برقرار خواهد شد. این نقطه سوم هست اجرا همه چیز را می پوشاند. ما 24 ساعته اماکن هسته ای ایران را پایش می‌کنیم. اگر این قرار داد انجام نشود تحریم ها بر میگردد.