به گزارش پارس به نقل از شبکه خبر،  ظریف در گفتگو با خبرنگار پایگاه اینترتی خبری"المانیتور"، با بیان اینکه توافق وین دستاوردی  بزرگ برای دیپلماسی، در برابر فشار و تهدید بود گفت: سی و چند سال تهدید  ایران هیچ نتیجه ای برای غرب نداشت و اکنون دو سال دیپلماسی و احترام، توافقی مهم در پی داشت.

وزیر امورخارجه تاکید کرد، به نتیجه رسیدن دیپلماسی و گفتگو، برای کسانی که در آمریکا و غرب  تصور می کنند با تهدید و فشارمی توانند همه چیز را به دست بیاورند،  پیامی مهم بود. آقای ظریف تصریح کرد جنگ طلبان باید بدانند امروز دیگر  جهان تغییر کرده و د یپلماسی و احترام، پاسخ واقعی  همه مشکلات بین المللی تبدیل شده است.

 

وزیر امورخارجه کشورمان درباره  تاثیر توافق بر تحولات  منطقه هم گفت : به نظر من این توافق گرد و غباری را که اسرائیل در پس آن ایستاده و اقدامات جنایتکارانه علیه مردم لبنان و فلسطین مرتکب می شود کنار می زند و دست برخی از کشورهای منطقه را که با گروه های افراط گرا و فرقه گرا همکاری می کنند روخواهد کرد.

 اقای ظریف همچنین تاکید کرد ، مهمترین اولویت دولت جمهوری  اسلامی ایران  گسترش روابط با همسایگان و همکاری با آنها برای مقابله با چالش های پیش روی منطقه ازجمله تروریسم که عمده ترین چالش منطقه است.