پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای درخصوص مذاکرات هسته ای نوشت:

بیش از دوسال است که ملت ایران در حال تجربه دور جدیدی از مذاکرات 13 ساله هسته ای است و در این روزها و ساعتهای پایانی اتمام آن را به نظاره نشسته است. مذاکراتی که سرانجام آن چه «یک توافق خوب» با رعایت خطوط قرمز مدنظر نظام باشد و چه ایستادگی «نمایندگان شجاع، غیور و امین ملت ایران» در برابر زیاده خواهی ها و بدعهدی های آمریکا و کشورهای غربی یک پیروزی روشن و یک موفقیت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان خواهد بود. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با توجه به این واقعیت غیرقابل انکار، نکاتی را به محضر مردم عزیز و انقلابی ایران عرض می نماید: 

1) جمهوری اسلامی ایران، چونان یک بازیگر فعال و مقتدر و صدالبته مظلوم در عرصه جهانی در تمام طول 13 سال اخیر یک حرف، یک منطق و یک شعار را درباره پرونده هسته ای خود مطرح کرد و در تمام ادوار مذاکرات هرگز از آن عدول نکرده و قدمی به عقب نگذاشته است و آن «حق مسلم دانش هسته ای» بود. اینک در صورت تحقق یک توافق خوب، این نظام سلطه است که ذلیلانه حقوق حقه هسته ای ما را هر چند به صورت حداقلی پذیرفته و به کرار از خطوط قرمز توهمی و زورگویانه خود مجبور به عقب نشینی شده است. مقایسه خواسته های غرب در ابتدا و آغاز پرونده هسته ای در برداشتن و از بین بردن همه اجزای تحقیقاتی و صنعتی مرتبط با انرژی هسته ای با اخبار این روزها درباره طرح «برجام»، خود گویای این شکست تاریخی و ذلیلانه آمریکا در برابر ایستادگی، وحدت، غیرت  و پیشرفت علمی ملت ایران است. 

2) نتیجه مذاکرات هر چه باشد بر همه دنیا به خصوص برای کشورهای سلطه گر غربی مشخص شد که ملت ایران تنها توافقی را پذیرا خواهد بود که در آن «لغو همه تحریمهای مرتبط با پرونده هسته ای» و «حفظ کلیت و اجزای اصلی صنعت صلح آمیز هسته ای» در آن لحاظ شده و ویژگی های عزتمندانه ای چون «عدم بازرسی از اماکن حساس و نظامی» و «بازجویی از فرزندان ملت» در آن مورد تاکید قرار گرفته باشد. از این جهت به رفتار و نتیجه عملکرد نمایندگان دیپلماتیک جمهوری  اسلامی اعتماد داریم. 

3) بدون شک اولین دستاورد این مذاکرات باید ایجاد «وحدت، یکپارچگی و انسجام درونی» میان آحاد ملت، گروههای سیاسی و اجتماعی، قوای سه گانه تحت ولایت و سرپرستی و هدایت های خردمندانه و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری باشد که ان شاء الله تا حدود زیادی هم محقق شده است. دستاورد دیگر این مذاکرات به رخ کشیدن منطق قوی جمهوری اسلامی به جهانیان و ایستادگی در برابر هرگونه زیاده خواهی قدرت های مستکبر بوده است. از دیگر دستاورد این مذاکرات در همه 13 سال اخیر «بی اعتمادی، بدبینی واقع گرایانه ملت ایران به استکبار» و در راس آن دولت آمریکا است. دولت زورگو و تمامیت خواهی که تا از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر فشارها، تهدیدها و تحریمهای ظالمانه عاجز نشد، زیربار پذیرفتن حقوق حقه ملت ایران نرفت. صد البته بر مبنای تجربیات متعدد جهانی و منطقه ای از این به بعد و از فردای توافق احتمالی نیز اعتماد و خوشبینی به انجام تعهدات حقوقی و بین المللی او وجود نداشته و نخواهد داشت تا یقین حاصل شود با عمل به تعهدات و توافقات، اثبات صداقت کنند.

4) دردمندانه و دغدغه مند با تمام برادران حزب اللهی آرمانخواه و انقلابی خود در سراسر ایران اسلامی عرض می کنیم اجازه ندهند افراد یا جریانهایی با مصادره این موفقیت ملی که قبل از هر چه متعلق به ملت غیور و صبور ایران و رهبر فرزانه انقلاب است، به نفع خود و یا از آن سو انتصاب آن به دست های پنهان استکبار و جریان های غرب زده داخلی، شیرینی این موفقیت را با دوقطبی های کاذبی چون جنگ و صلح، سازش و مقاومت و... به کام مردم و رهبری تلخ کنند. 

5) تیم مذاکره کننده هسته ای که تحت هدایتهای هوشمندانه رهبری و بر بستری از تلاشها، پیشرفت ها و استقامت های مردم و نظام اسلامی و همچنین غیرت، پشتکار و شجاعت به این مرحله و موفقیت دست پیدا کرده، به خوبی می داند که پایان مذاکرات در این مرحله، پایان کار نیست و باید با توجه به فرآیندهای حقوقی داخلی کشور و همچنین فرآیندهای مرسوم حقوق بین الملل این پرونده به سرانجام کامل، دقیق و غیرقابل انکار از سوی مستکبران برسد. در این راه استفاده از همه ظرفیت های داخلی از جمله نهادهایی چون مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، اتاق های فکر و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی می توانند یاری رسان باشند.  

6) جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی دلسوزانه و از روی نگرانی به دولت محترم توصیه می کند تا پس از پایان مذاکرات، چه به یک توافق عزتمندانه منتهی شود و چه توافق حاصل نشود در هر صورت، با ایستادگی غیورانه در برابر زیاده خواهی ها، اکنون با انگیزه ای مضاعف و جدیتی قابل قبول، پیکان حرکت خود را به سوی «اقتصاد درون زا» و «معیشت مردم» تنظیم نماید. بی شک یگانه راه نیل به این هدف مهم توجه به همه الزامات تولید و رشد تولید ملی چون پرهیز از افزایش واردات بی رویه و مهار قاچاق کالا به کشور، صرفه-جویی در منابع به خصوص بودجه اجرایی، مشارکت بخشی گسترده آحاد مردم در اقتصاد و در یک کلام ساخت مستحکم اقتصاد درون و تولید قدرت ملی خواهد بود. 

7) بی شک وظیفه دولت محترم پس از پایان مذاکرات هسته ای، ایستادگی روی اصول و گفتمان انقلاب اسلامی است تا پاسخی دندان شکن به نظریه پردازی های غلط لیبرالی و برخی  شبیه سازی های غلط تاریخی باشد و به جای صرف وقت در شبیه سازی دوران مقتدرانه و پرشکوه جمهوری اسلامی با شرایط خطیر دوران امام حسن مجتبی(ع) و یا نسخه های غرب زده در سیاست خارجی بهتر است خردمندانه وارد حل مشکلات اقتصادی، اصلاح نظام بانکی و شکستن فضای انتظاری در اقتصاد کشور شوند.

8) عده ای دنبال تحریک فضای «ذوق زدگی سطحی و ظاهری» به جای «شادی با بصیرت و حکیمانه در جامعه» هستند تا آن را به جای جشن ملی القاء کنند. اینها دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند. قطعا ملت ایران نتیجه مقاومت خود را خواهد گرفت که جای شکرگذاری و در عین حال خوشحال است. بایستی مراقب بود که فضای کاذب ذوق زدگی ابزاری برای فشار بیشتر به ملت ایران نشود. نباید به دشمن اجازه داد تا ذوق زدگی سطحی را به نیازمندی ملی تبدیل و تلقی کند تا از آن برای فشار بیشتر و یا بالا بردن انتظارات عمومی استفاده کند و دست مذاکره کنندگان بسته شود.

9) توافقات بایستی بگونه ای تدبیر شود که هر گاه دشمن به تعهد خود عمل نکرد. رسوا شود و هزینه برایش بالا رود و امکان برگشت پذیری فراهم باشد.

10) مهمتر اینکه بایستی ملت ایران در فرایند کلی مذاکرات و مفاد توافقات قرار گیرد و امکان اظهارنظر نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی فراهم شود و پس از یک فرایند منطقی، حقوقی  و تعهدآور طی شود.

11) جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مجددا از تلاش تیم مذاکره کننده قدردانی نموده و توفیق دولت را در خدمت صادقانه از خداوند خواستاریم. تیم مذاکره کننده ایران در هماوردی بی سابقه در عرصه بین المللی و مقابل قدرتهای بزرگ جهانی بایستی شایستگی ملت بزرگ ایران را به نمایش بگذارند و با هوشمندی و بصیرت مراقب باشند تا حیله گران بین المللی با استفاده از مفاهیم چندپهلو، گرد و تفسیربردار زمینه دبه کردن خود را فراهم نکنند.

12) دولت، ملت و نخبگان همگی بایستی مراقبت کنند که دشمن مشترکِ ملت ایران؛ «نظام سلطه»، «آمریکای جنایتکار» و «صهیونیزم بین المللی» است. مبادا با تحلیل های غلط این یکپارچگی و انسجام ملی در مقابل نظام سلطه، آسیب ببیند و عده ای با حاشیه سازی و تحلیل های غلط به صف بندی های داخلی بپردازند. نتیجه مذاکرات چه توافق خوب باشد و چه ظالمانه(که نخواهند حقوق ملت ایران ادا شود) در هر صورت، گفتمان ملت ایران، «وحدت» و «انسجام ملی» است و هر پیروزی و موفقیتی در سایه عنایات الهی، هدایت رهبری، پایداری، وحدت و مقاومت ملت ایران امکان پذیر است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

23 تیر 1394