به گزارش پارس، «احمد هاشم»، یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تاکید کرد: رژیم آل سعود همچنان از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه ملت یمن استفاده می‌کند.

وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی بر حملات عربستان به یمن نظارت داشته و تداوم این حملات برغم آتش بس بشردوستانه را تایید می‌کنند.

هاشم تصریح کرد: رژیم آل سعود پس از اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل همچنان مردم بی‌گناه را هدف می‌گیرد، چون ریاض به روابط دیپلماتیک و بین المللی احترام نمی‌گذارد.

این رهبر انصار الله گفت:آسمان صنعا شاهد پرواز جنگنده‌های سعودی است که با حملات خود مناطق مسکونی را هدف گرفته و شهروندان را به خاک و خون می‌کشد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا این آتش بس را که قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان، 17 جولای، ادامه داشته باشد، رعایت کنند اما عربستان از همان ساعات اولیه این آتش‌بس را نقض کرد و تا کنون با چندین حمله دستکم دوازده تن را کشته و شماری دیگری را زخمی کرده که از جمله آنها چندین کودک بودند.

بر اساس گزارش‌های سازمان دیده بان حقوق بشر، عربستان و کشورهای همراه آن در تجاوز نظامی به یمن ، منشورها و قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند ؛ آن‌ها از بمب‌های خوشه‌ای ضد مردم استفاده می‌کنند و از سوی دیگر آمریکا نیز که سازنده چنین بمب‌هایی است ، از این اتهام مبرا نیست و شریک جرم سعودی ها محسوب می‌شود .

تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف کشورهای عربی – آمریکایی علیه مردم یمن که از 50 روز پیش آغاز شده، شهادت بیش از 3 هزار و 800یمنی و آوارگی حدود 100 هزار یمنی را درپی داشته است.