به گزارش پارس، تسنیم به نقل از اسپاتنیک نوشت: وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "رز گوته مولر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح و امنیت بین المللی با شرکت در نشست پاریس که امروز جمعه و فردا شنبه در پاریس برگزار خواهد شد با نمایندگان سایر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در خصوص خلع سلاح اتمی گفتگو خواهد کرد.

گوته مولر قصد دارد پس از سفر به فرانسه از اسلونی نیز دیدن کند و در خصوص مسائل مربوط به ناتو و مسائل منطقه ای با مقام های این کشور مذاکره داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: گوته مولر به پاریس سفر خواهد کرد و با نمایندگان کشورهای انگلیس، چین، روسیه و فرانسه در خصوص موضوعات مهم پس از برگزاری کنفرانس بازنگری ان پی تی دیدار و مذاکره خواهد داشت. این نشست مقدمه آماده شدن برای کنفرانس این کشورها موسوم به گروه "پی 5" در فرانسه خواهد بود.

در ماه آوریل، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا با استقرار سلاح های اتمی تاکتیکی خود در 5 کشور اروپایی عملا پیمان ان پی تی را نقض کرده است. تعداد کلاهک های اتمی روسیه نیز هم اکنون به 7500 عدد رسیده است، این رقم سال گذشته به بیش از 8 هزار عدد رسیده بود.

آمریکا نیز تعداد کلاهک های اتمی خود را از 7300 به 7260 عدد کاهش داده است.