به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در پرونده نخست، دادگاهی در شهر منصوره 10 عضو اخوان المسلمین را به دلیل کشتن یک نیروی پلیس در سال گذشته به مرگ محکوم کرد.

متهمان این پرونده به کشتن پلیسی متهم شدند که نگهبان امنیتی یکی از قضات جلسات محاکمه محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر بود.

در پرونده دوم، 4 عضو گروه اخوان المسلمین به دلیل اقداماتی که نیروهای پلیس و ارتش را هدف قرار داد و همچنین به اتهام حمل سلاح و ورود مخفیانه به نوار غزه برای آموزش تسلیحاتی، به مرگ محکوم شدند.

9 متهم دیگر این پرونده که 8 نفرشان به طور غیابی محاکمه شدند، حبس ابد گرفتند.

کلیه احکام مرگ صادره در قالب این دو پرونده برای بررسی به نزد مفتی اعظم مصر فرستاده می شود. براساس قانون مصر، وی احکام مربوط به مجازات های مرگ را مورد بررسی قرار می دهد، اگرچه تصمیمش الزام آور نیست.

دولت مصر از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین این کشور در جریان کودتای ارتش در سال 2013، اعضای اخوان المسلمین و حامیان وی را مورد سرکوب قرار داده است. 

دولت مصر، گروه اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی نامگذاری کرده است.

مصر تفاوتی بین اخوان المسلمین و گروه های تروریستی چون داعش قائل نیست.

داعش یک گروه وابسته در صحرای سینای مصر به نام ولایت سینا دارد. این شبه جزیره از زمان برکناری مرسی، کانون تحرکات و حملات تروریستی بوده است که در جریان آن صدها سرباز و پلیس مصر کشته شده اند.