به گزارش پارس به نقل از فارس، در پی مخالفت قاطع یونانی‌ها با پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی، سخنگوی کرملین امروز نسبت به حصول توافق میان یونان و طلبکاران اروپائی‌اش ابراز امیدواری کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه‌شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «پس از پیروزی «نه» در همه‌پرسی روز گذشته یونان، روسیه امیدوار است که آتن بتواند با طلبکاران اروپائیش به توافق برسد.»

 وی افزود: «ما از شرکای یونانی خود می‌خواهیم که هر چه سریعتر با طلبکاران خود به توافق لازم برسند و تصمیماتی اتخاذ کنند که به بهترین شکل ممکن منجر به ثبات اقتصادی و اجتماعی این کشور شود.»

سخنگوی کرملین در ادامه گفت: «ما به اراده مردم یونان در همه‌پرسی روز یکشنبه این کشور که ما با آن روابط بسیار نزدیک، طولانی و تنگاتنگی داریم، احترام می‌گذاریم. یونان که هم‌اکنون در شرایط مالی حادی به سر می‌برد، تاکنون هیچگونه کمکی از روسی درخواست نکرده است.»

اظهارات سخنگوی کرملین در حالی صورت می‌گیرد که «الکسی لیخاچوف» معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه شب گذشته در پی مخالفت مردم یونان با پیشنهادات ریاضتی طلبکاران بین‌المللی آتن طی اظهاراتی اعلام کرد که یونان یک قدم به خروج از منطقه یورو نزدیک‌تر شده است.

دولت یونان که طی ماه‌های اخیر گام‌هایی را هم برای گسترش روابط با روسیه برداشته و به همین جهت هم بیش از قبل مغضوب اروپایی‌ها شده، از یونانی‌ها خواسته بود در انتخابات رأی منفی به صندوق بیاندازند و دیوارهای آتن و دیگر شهرهای یونان مملو از پوسترهایی منقش به Oxi (عبارت یونانی «نه») بود. 

مردم یونان روز یکشنبه با وجود اظهارنظرهای مقامات اروپایی، قاطعانه به پذیرش شروط وام‌دهندگان و تداوم سیاست‌های ریاضتی نه گفتند.