به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز، یونانی‌ها امروز یکشنبه با آمدن به پای صندق‌های رأی در مورد پذیرش گزینه ریاضت اقتصادی در مقابل کمک‌های بین‌المللی تصمیم‌گیری خواهند کرد و مشخص خواهند کرد که آیا ناحیه پولی یورو را پس از هفت سال تحمل محنت اقتصادی ترک خواهند کرد یا خیر.

با توجه به تعطیل‌شدن بانک‌های یونانی و تهدیدهای موجود مبنی بر وقوع یک فاجعه مالی، آراء موافقان و مخالفان بسیار به هم نزدیک است و احتمال دارد نتیجه همه‌پرسی به نتیجه چندان مشخصی که بتواند به طور قطعی تکلیف خاصی را که مدنظر وام دهندگان بین‌المللی است، معین نکند.

یونانی‌ها هم‌اکنون در مورد پذیرش پیشنهاد وام‌دهندگان بین‌المللی که به گفته الکسیس تسیپراس، نخست‌وزیر این کشور به مثابه «تحقیر» است و خواهان رد آن از سوی مردم است، دچار شکاف شده و یک دوقطبی در جامعه شکل‌گرفته است. سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران اروپایی می‌گویند که رد این پیشنهاد در همه‌پرسی ممکن است یونان را در مسیر خروج از حوزه پولی یورو قرار دهد و اقتصاد جهانی و بازارهای مالی را بی‌ثبات کند.

تسیپراس پیشتر خطاب به هزاران مشارکت‌کننده در راهپیمایی حامیان رأی «نه» در آتن گفته بود که «روز یکشنبه، ما باید پیام دموکراسی و حیثیت خود را به جهان ارسال کنیم».