به گزارش پارس به نقل از تسنیم، صادق غانم الاسدی در مطلبی در پایگاه صوت العراق نوشته است: پس از آنکه ویکی لیکس هزاران سند و مدرک درباره همکاری برخی از سیاستمداران عراقی به ویژه سیاستمداران سنی با اطلاعات عربستان سعودی و حتی جاسوسی رژیم صهیونیستی منتشر کرد، مشخص شد که  دستگاه اطلاعات سعودی و صاحبان مکاتب فکری افراطی در راستای نابودی روند سیاسی و ایجاد مانع در مسیر ثبات وامنیت در کشورهایی که علیه اشغالگران خارجی می جنگند، حرکت می کنند.

وی با اشاره به حملات علیه شیعیان در مناطق مختلف دنیا آورده است: در سال گذشته شهرهای پاکستان شاهد حملاتی علیه شیعیان بود از جمله انفجاری که در جنوب پاکستان رخ داد و بر اثر انفجار در این حسینیه 61 نفر شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.این انفجار اول و آخر نبود و مقامات پاکستانی،سلفی ها افراطی مورد حمایت رژیم سعودی در پاکستان را بازداشت کردند.این افراد وابسته به عربستان در داخل پاکستان مراکزی احداث کرده و اقدامی به دوره های تکفیری و طایفه ای کردند.

سعودی‌ها با تمام توان اقدام به ایجاد موسسات اسلامی در هند برای جنگ با شیعیان و ممانعت از گسترش آنها کردند و بر اساس اسناد ویکی لیکس، سعودی ها علیه گروه های مقاومت که علیه اسرائیل می جنگند از جمله حزب الله توطئه کرده اند.

وی می نویسد: انفجارهای مناطق شیعی در عربستان با حمایت افراطی ها و سلفی ها و با حمایت دستگاه های سرکوبگر سعودی انجام می شود.کتب و نشریات زیادی در عربستان وجود دارد که در راستای تقریب مذاهب حرکت نمی کنند بلکه در راستای شکاف بیشتر پیش می روند و به مذهب شیعی افترا می بندند. سعودی ها به شیعیان اجازه انجام مناسک ویژه خود را نمی دهند.آیا می توانیم بگوییم که مسئولان امنیتی در عربستان برای حمایت از شیعیانی که 15 تا18 درصد را تشکیل می دهند اقدام جدی انجام داده اند؟ ما شاهد هستیم که انفجارهایی رخ داده و تکرار شده و جدیتی از سوی رژیم سعودی در قبال عاملان این انفجارها شامل بازداشت و ارجاع آنها به مراجع قضایی انجام نشده است.

رژیم سعودی مانع از چاپ کتبی که در راستای دامن زدن به مشکلات طایفه ای است نشده است و اقدامی برای ممانعت از سوق پیدا کردن جوانان سعودی به سوی مدارس تکفیری ها و جنگ در کنار تکفیری ها به عمل نیاورده است. همه اقدامات تکفیری ها با حمایت رژیم سعودی انجام می شود. رژیم سعودی در راستای به شکست کشاندن دادگاه بین المللی جنایات تروریسم در عراق حرکت کرده است و چگونه است که از طارق الهاشمی و عبد ناصر الجنابی حمایت می کند؟

این نویسنده عراقی در پایان با طرح این سئوال که چرا تکفیری ها مسجد یا موسسه دینی کشورهای غربی واسرائیل را هدف قرار نمی دهند بر ضرورت وحدت دیدگاه شیعیان و حل مشکلات داخلی آنها تاکید کرد.