به گزارش پارس ، عبدالحمید نقره‌کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با فارس،‌ با بیان اینکه رعایت خطوط قرمز نظام رسیدن به توافق خوب را ممکن می‌سازد، گفت: با توجه به سوابقی که کشورهای غربی به خصوص آمریکا در نقض عهد و پیمان دارند و اینکه تا مجبور نباشند و احتیاج نداشته باشند پای میز مذاکره نمی‌آیند، تیم مذاکره کننده ما باید با توجه کامل به این مسئله متن توافق را به گونه‌ای بنویسد که به هیچ‌وجه آمریکا و طرف غربی نتوانند خلاف آن عمل کنند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده باید برای حل این مسئله خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مطرح کردند را با قدرت و درایت در متن نهایی و جزئیات آن رعایت کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما اگر به توافقی برسیم که در آن هم حقوق صلح آمیز هسته‌ای و هم پیشرفت اتمی ما که در حقیقت پیشرفت آینده کشور ما را تضمین می‌کند، رعایت شده باشد و در عین حال تمام تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما همزمان به تعهداتی که انجام می‌دهیم برداشته شود، ما می‌توانیم بار دیگر آمریکا و غرب را در بوته تجربه بسنجیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با رد موضوع بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ما گفت: این موضوع یک استعمار و استبداد جدید است که حاکمیت کشور ما را زیر سؤال می‌برد. این در حالی است که طرف غربی و آمریکایی به هیچ‌وجه اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندانشان را نمی‌دهند.

نقره‌کار با بیان اینکه بازرسی از مراکز نظامی به معنای مورد تهاجم قرار گرفتن حاکمیت کشور است، گفت: این تعهد را حتی کشور شکست خورده در جنگ نیز حاضر نیست به طرف مقابل بدهد.

وی در پایان گفت: پذیرش موضوع بازرسی و بازجویی از مراکز نظامی و دانشمندان اصلاً به صلاح نیست و ما باید از استقلال کشورمان، مراکز نظامی‌مان و دانشمندان‌مان حفاظت کامل را انجام دهیم و به هیچ‌یک از دشمنانمان اجازه نفوذ به این مراکز را ندهیم.