به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون امور عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دوحه با «محمد بن عبدالله الرمیحی» معاون وزیر خارجه قطر در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

معاون وزارت خارجه کشورمان در این دیدار با تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در روابط دو کشور، افزود: دو کشور زمینه‌های مشترک فراوانی دارند که می‌بایست مورد توجه طرفین در جهت توسعه روابط و همکاری در همه زمینه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تحولات یمن و استمرار حملات نظامی عربستان به زیرساخت‌ها و هدف قرار دادن مردم بی گناه یمن، خواستار توقف هرچه سریعتر این حملات شد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه، بر راهکار سیاسی و گفت‌وگو بین همه اطراف درگیری تأکید دارد و بر همین اساس، راه حل وضعیت بوجود آمده در یمن را نیز صرفاً گفت‌وگوهای یمنی – یمنی بین همه اطراف سیاسی این کشور می‌داند.

معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تأکید بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، افزود: گفت‌وگوی جامع الاطراف بین کشورهای منطقه از ضرورت‌های فعلی منطقه ما بوده و می‌بایست همه بر این امر اهتمام داشته باشیم.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص تهدید مشترک نیروهای تکفیری و گروه‌های تروریستی علیه کشورهای منطقه، به رایزنی پرداختند.