به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سخنگوی کرملین امروز پنجشنبه در واکنش به انتشار راهبرد جدید نظامی آمریکا، از رویکرد تقابل جویانه واشنگتن در برابر مسکو ابراز تاسف کرده است.


اسپاتنیک اعلام کرد: دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی از راهبرد جدید نظامی آمریکا که رویکردی تقابل جویانه با روسیه دارد، ابراز تاسف کرده است.

بر اساس بیانیه پنتاگون که روز چهارشنبه منتشر شده است، راهبرد جدید نظامی آمریکا این است که آمریکا باید برای رویارویی با کشورهای تجدیدنظر طلب مانند روسیه آماده باشد.

پسکوف در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در این خصوص می توانیم ابراز تاسف کنیم، زیرا مفهوم امنیت یک سند است که برای میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته می شود و ظهور این نوع بیان، نشانگر یک رویکرد تقابل جویانه فاقد هرگونه واقعیتی در قبال روسیه است.

وی در ادامه تصریح کرد: راهبرد جدید نظامی واشنگتن، موجب سخت تر شدن تلاش ها برای عادی سازی روابط دو جانبه خواهد شد، روابط دوجانبه ای که برای مقابله با چالش های موجود مثل داعش لازم و ضروری است.

وزارت دفاع آمریکا راهبرد نظامی جدید ملی آمریکا را که اولین نسخه پس از راهبرد سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود منتشر کرد. در این نسخه نسبت به احتمال وقوع جنگ با یک کشور دیگر هشدار داده شده است.

در این راهبرد وضعیت جدید امنیتی در سطح جهان لحاظ شده که آمریکا در آن با تهدیداتی مانند روسیه و چین و همچنین شبه‌نظامیانی مانند داعش مواجه است.

طبق این راهبرد کشورهایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح جهانی به شمار می‌روند. هرچند در این راهبرد به نام چین نیز به‌عنوان یک تهدید اشاره شده است اما در ابتدای موضوع تأکید شده که اوباما با حمایت از چین به‌دنبال تبدیل شدن این کشور به‌عنوان یک متحد در تأمین امنیت بین‌المللی است.

پسکوف در ادامه از عادی شدن روابط بین آمریکا و کوبا نیز استقبال کرد و گفت: مسکو عادی شدن روابط هاوانا و واشنگتن را یک اتفاق مثبت ارزیابی می کند. اگر اشتباه نکرده باشم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این در خصوص اظهار نظر کرده و ارزیابی بسیار مثبتی از عادی شدن روابط بین آمریکا و کوبا داشته است.