به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه واشنگتن پست طی یادداشتی تصریح کرد که اکنون ضرب الاجل توافق با ایران فرا رسیده است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بدون در نظر گرفتن لفاظی‌ها درباره اینکه مقبولیتش‌ وابسته به این توافق است، خود را آماده رد کردن توافق بد باشد.


واشنگتن پست با اشاره به یادداشت هفته گذشته 6 نفر از مشاوران سیاست خارجی درباره یک توافق خوب، تصریح کرد که رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا در دهه 80 میلادی با دوراهی شبیه به آنجه امروز اوباما با آن روبرو است، روبرو شده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه ریگان هم می‌توانست با رسیدن به توافق با اتحاد جماهیر شوروی برای خود ستایش به دست آورد، نوشت: با این حال اوباما از این امر فاصله گرفت و از توافق خودداری کرد و کمی بعد بار دیگر پشت میز مذاکره بازگشت و توافقی بهتر را بدست آورد. ریگان فهمید که صلح بدون آزادی امکان ندارد و بی‌معنی است و پی برد که چه زمانی می‌تواند به میز مذاکره بازگردد. این مهم است که بدانیم چه زمانی مذاکره را ترک کنیم.

واشنگتن پست در ادامه سه محور را به عنوان سه مسئله نگران کننده عنوان کرد و افزود:‌ نادیده گرفتن فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران در گذشته، حذف تحریم‌های غیر مرتبط با هسته ای و عدم اصرار بر بازرسی شدید سه نقطه نگران کننده است که یک توافق بد را ضمانت می‌کنند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره پی.ام.دی، تحریم‌های غیر مرتبط با هسته ای و لزوم بازرسی‌های گسترده نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی به اوباما تصریح می کند که کنگره در مقابل توافقی بد خواهد ایستاد.