به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین دیشب در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین اظهارداشت: انتخابات در جامعه بسیار مؤثر و هیجان‌انگیز است، متأسفانه در برگزاری انتخابات گذشته ۴ ماه قبل از آن و ۴ ماه بعد از آن شاهد پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی در مدیریت‌های کشور بودیم و نزدیک به ۸ ماه وقت دستگاه‌های اجرایی و مسئول کشور در خصوص انتخابات مختلف گرفته می‌شد.

وی در ادامه به طرح مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برگزاری اجماع دو انتخابات در یک سال گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام طرحی را مطرح کرده است که چهار انتخابات اصلی کشور هر دو سال یکبار و به صورت تجمیع برگزار شود این کار منافعی دارد که باعث هم‌پوشانی و هم افزایی بیشتر در کشور خواهد شد.

باهنر در ادامه به معایب طرح مجمع تشخیص اشاره کرد و افزود: اشکال این طرح این است که یکی از انتخابات تحت ‌الشعاع دیگری قرار می‌گیرد که این برای کشور بد است و نمونه آن را در انتخابات سال ۹۲ شاهد بودیم که انتخابات شورای شهر تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هر انتخابات باید در کشور ما جایگاه اصلی خود را حفظ کند که در همین راستا در اسفندماه امسال شاهد دو انتخابات مهم خواهیم بود که هر کدام جایگاه و تأثیرگذاری خاص خود را دارد.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی را نباید نسبت به انتخابات مجلس خبرگان داشته باشیم، تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها خواب‌های آشفته و عجیبی را برای انتخابات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هستند که ۱۰ نفر را وارد این مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند ما نمی‌گذاریم خواب آشفته آنها تعبیر شود.

وی ادامه داد: نیروهای فعال سیاسی انقلاب نباید از مجلس خبرگان غافل بمانند و انتخابات آن تحت تأثیر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

باهنر یادآور شد: امروز دو تشکیلات شناسنامه‌دار کشور یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در خصوص انتخابات مجلس خبرگان فعالیت خود را شروع کرده و در آینده‌ای نزدیک کاندیدای آن مشخص می‌شود در همین راستا ما باید گوش به زنگ باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان دارد که جناح اصلاح‌طلب و اعتدالیون یک لیست واحد ارائه دهند یا به صورت دو گروه مجزا در انتخابات وارد شوند که در هر صورت احزاب اصولگرا باید با یک وحدت و انسجام به سمت ائتلاف و لیست واحد قدم بردارد. دبیرکل جبهه پیروان خاطرنشان کرد: همه اصلاح‌طلبان را نباید با یک چوب راند اما باید توجه کرد که خاستگاه فتنه از درون اصلاح‌طلبان بوده است. از همین‌رو اصلاح‌طلبان باید خط خودشان را با فتنه مشخص و ضوابط و قوانین کشور را رعایت کنند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: در کشور دو خط قرمز وجود دارد یکی فتنه و دیگر انحراف است که باید حواسمان در خصوص افرادی که وارد به عرصه انتخابات دارند، باشد.