به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران ارسال ایمیل های دولتی از طریق حساب کاربری شخصی کلینتون که باعث می شد تا موارد ارسالی و دریافتی از دید ناظران پنهان بماند در ابتدای راه تلاش برای رسیدن به پست ریاست جمهوری آمریکا برایش دردسر آفرین شد.

 
برای ساکت کردن موج تشنجی که به خاطر استفاده از حساب شخصی برای امور دولتی به راه افتاده قرار شده  تمامی ایمیل های دولتی که در زمان تصدی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا  از طریق این حساب ارسال و دریافت شده است را برای نظارت دپارتمان آمریکا تا تاریخ 29 ژانویه 2016 منتشر کند که این امر به کندی تحقق می یابدکه به تازگی 3000 صفحه از ایمیل های خود را منتشر کرده است.
 
کلینتون عنوان کرده است"هیچ خطایی وجود ندارد ولی یک نفس در حال تلاش برای ارائه تمامی ایمیل ها هستیم." پس از ارائه آخرین گروه از ایمیل های کلینتون به دپارتمان آمریکا؛ سخنگوی دپارتمان در جمع خبرنگاران، گفت : شما باید بزرگی این کار را درک کنید زیرا مسائل زیادی از طریق این حساب کاربری ارسال و دریافت شده است.
 
پیش تر مقامات قضایی آمریکا دستور انتشار سی هزار ایمیل خانم کلینتون را که شامل پنجاه و پنج هزار صفحه است صادر کرده بودند.
 
مخالفان، استفاده خانم کلینتون از ایمیل شخصی به جای ایمیل دولتی بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.
 
 
ایمیل های منتشر شده مربوط به سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی و زمانی است که مسلمانان تندرو به کنسولگری آمریکا در شهر بنغاری لیبی حمله کردند و آنرا به آتش کشیدند.